|
Inlägg #21: Postat: 2003-03-02 18:13:00
|
|
forts |
Jag kände en häst som fick avlivas pga av håglöshet, apati och nedstämdhet. Den hade förlorat sin bästa hästkompis. De hade varit som ler och långhalm, och när denna dog så blev hästen så deprimerad att den inte ens ville äta längre.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-03-02 18:14:00
|
|
forts |
Djur kan alltså också fara illa psykiskt, även om de kanske inte reflekterar över varför de mår som de gör. Jag hoppas bara att zoofiler är jävligt medvetna om vad de gör med sina djur, och inte lever i illusioner som gör det lättare för dem att stå ut och rättfärdiga sin läggning och sitt beteende, samt att de utgår från djurets intresse i första hand, inte sina egna.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-03-04 22:33:00
|
|
Lonewulf |
Anna hahne: där slog du huvudet på spiken! djur kan visa när dom är missnöjda, deprimerade osv... och jag skulle offra livet för min älskling, jag har aldrig älskat någon så här mycket någonsin... jag kan försäkra dig om att hennes hälsa psykiskt/fysikt/känslomässigt med mera är mitt största intresse... jag har anpassat hela mitt liv efter henne. sen är det ju som alltid upp till dig att tro mig eller ej...
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-03-07 04:57:00
|
|
Crady |
Anna H: Du säger emot dig själv. Först säger du att djur inte kan visa vad dom tycker, och nu säger du raka motsatsen. Hur ska du ha det egentligen?
|
| |