Zoofiler har lagen på sin sida!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-02-24 14:16:00
Anna Hahne
Har jag påstått att det är någon skillnad? Jag tycker att alla djur har rätt till ett liv som är så naturligt som möjligt för dem. Om vi tar köttdjur som tjurar och grisar som exempel. Ja, jag tycker att de borde få gå utomhus och käka gräs och böka i jorden istället för att behöva stå och trängas i en skitig stia hela sitt liv, för att sedan slaktas. Jag anser att djur har rättigheter.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-24 14:24:00
Anna Hahne
Jag har några bekanta som föder upp egna grisar för slakt. De har det tusen gnger bättre än många andra slaktdjur som till skillnad från dem inte lever ett värdigt liv. De får gå i en stor hage och göra vad grisar nu gör, och efter några år så slaktas de snabbt och smärtfritt med ett skott i pannan.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-24 15:35:00
Christer H
Med djur i konstlade miljöer syftade jag lika mycket på våra husdjur. Vad vet du om djur förresten? Hundar som viftar på svansen är inte "glada"? Och en "drift" inbegriper inte njutning? Och hur definierar du "orgasm"?? Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2003-02-24 16:05:00
Anna Hahne
Orgasm är en njutningskänsla som uppstår när det sker några slags nerv? muskelsammandragningar i underlivet, och detta är något unikt för just kvinnor från människorsläktet. Hundar som viftar på svansen är inte glada, nej. Jag kan en hel del om hundar. Jag har hämtat en del evoulutionsfakta ur Göran Burenhults bok, Det ofullkomliga djuret.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-24 18:33:00
Christer H
Är dessa muskelsammandragningar något unikt för mänskliga honor? Jag betvivlar detta starkt. Sammandragningarna har flera funktioner i syfte att underlätta befruktning och borde därför finnas hos fler arter. Du har fortfarande inte reagerat på att även katter, hundar och hästar lever konstlade liv? Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2003-02-24 19:26:00
Christer H
Orgasm och njutning vid clitorisstimulering är inte alls något som är förbehållet människohonor. Tvärtom finns det beskrivet hos flera däggdjur. Tex. kossor har ni inte sett filmen?, apor givetvis men oxå hos piggsvin! Men öht. är det ett outforskat område, så vi kan bara gissa, och dra egna slutsatser. Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2003-02-24 23:17:00
Erik Lindgren
Få djur kan känna sexuell njutning såsom människor kan. Många hondjur kan bli våta, men det beror inte på stimulans utan är en tidsbunden funktion, penetrering. Det kan vara svårt att tolka djurs signaler, då samma handling ofta kan betyda både bra och dåligt. Men ofta kan man uttolka just den situationens betydelse genom att lägga ihop de olika handlingarna.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-25 00:00:00
Anna H
CH: Katter, hundar och hästar är tamdjur uppfödda och "skapade" av oss. Vi har avlat fram dem så som vi vill ha dem. De har i stort sett vant sig vid människor och mänskliga omgivningar. En "konstlad" miljö behöver alltså inte vara skadlig eller plågsam för ett djur. Att en häst får gå i en hage fungerar utmärkt. Att en hund får gå ut och promenera/motionera regelbundet fungerar också bra, och djuret får leva en livvstil som ligger så nära den ursprungliga som möjligt. Sålänge är allting bra.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-25 00:00:00
Anna H forts..
Men det vrider mig i magen när jag hör talas om djur som far illa. Rävar på pälsfarmar. Plågsamma hästtransporter. Katter som flås levande vid kinesiska restauranger, osv.. Jag tog upp zoofili-problemet nu, eftersom jag råkade komma över det, och kände att jag var tvungen att reagera mot detta som sker i det tysta, och inte ens en lag finns mot att detta får förekomma.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-25 12:37:00
Christer H
Vi HAR ju djurskyddslagar! Plågsam zoofili ÄR förbjuden! Du förfasar dig över ett marginellt "problem" och blundar för alla de motsvarande situationer där människor utnyttjar djur för egna syften. Det är allså ok. att utnyttja "skapade" djur till det mesta, men absolut inte sexuellt?? När skall du presentera några argument för detta? Mvh CH
Inlägg #11: Postat: 2003-02-25 17:42:00
Anna H
Mitt argument mot zoofili är att det är en onaturlig företeelse för djuret. Du påstår att det är onaturligt för en innekatt att vara inne. -En TAM-katt som blivit avlad i detta syfte. Visserligen ligger exempelvis jaktinstinkter kvar, men detta kan katten få utlopp för inomhus om ägaren tagit sitt ansvar. Visserligen våre det bästa att katten fick vara ute, men innesituationen är inte så främmande för katten att den behöver lida av det.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-25 17:43:00
Anna H
Däremot tror och anser jag att en sexuell relation med en människa på mänskliga villkor är för de flesta djurarter väldigt främmande, och onaturligt. FÖR onaturligt för att djur ska behöva vara med om det, eftersom jag anser att på tok för konstiga saker kan vara skadligt för ett djur, särskitl när det handlar om så basala saker som sexualiteten, som oftast är uppbyggd på olika sätt hos olika djurarter. En hund är ingen påsättningsbar älskarinna som man kan ha sex med var och varannan dag.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-25 17:44:00
Anna H
Det ligger i hundens natur att löpa 2 ggr per år. Bara DÅ är hon parningsvillig. En hundägare som vänjer sin hund att ställa upp på sex utför alltså sexuellt utnyttjande, och konsekvenserna är okända. Jag tror inte heller att hundar och hästar upplever njutningskänslor som oss människor, i synenrhet inte däggdjurshonorna, där är människohonor unika.
Inlägg #14: Postat: 2003-02-25 17:44:00
Anna H
Jag tycker inte att det är värt att experimentera med djur på det vidriga och igoranta sättet. Särskilt med tanke på att vi inte säkert vet vad konskekvenserna är för djuret i fråga. Det är inte självskrivet att ett djur njuter bara för att den inte gör motstånd. Det är bara naivt att tro så.
Inlägg #15: Postat: 2003-02-25 17:44:00
Anna H
Hundar är som sagt, längst ner på rangordningen, och vet bättre än att ifrågasätta våra handlingar många gånger. De kan inte prata och tala om för oss när de känner att någonting är fel. Alltså borde folk ha mer vett i skallen än att inleda förhållanden med regelbundet sexliv med sina hundar. Punkt.
Inlägg #16: Postat: 2003-02-25 20:47:00
Lonewulf
Anna:
alla däggdjurshonor har klitoris... och den enda kända vetenskapliga anledningen till varför dom har denna är för att få stimulans under samlaget... och vem var det som påstod att jag eller crady har regelbundet sexuellt könsumgänge med våra djur?!? Jag aldrig har haft sex med min hund... ett korkat missförstånd med andra ord...
Inlägg #17: Postat: 2003-02-25 20:48:00
Lonewulf
vet inte riktigt vad du ville få ut av den här "debatten" men med dom argument blir det svårt att komma någon vart, såvida du inte är ute efter att reta gallfeber på folk.
Inlägg #18: Postat: 2003-02-28 15:35:00
Shep
Orgasm, kan de flesta däggdjur få och vad gäller muskelsammandragningar i slidan så är det långt ifrån bara "människohonor" som kan få det, Tikar får det väldigt kraftiga, för att stimulera hängningen bla Suggor, kor och hästar får det också.
Inlägg #19: Postat: 2003-02-28 15:45:00
shep
Sen var det väl så att du själv sade att vi inte ska läsa in mänskliga egenskaper i djuren? isf tyvärr anna men djur har ingen moral, så djuren ser inget fel i att ha sex med en människa... Sen är det juh så att hundar lever i nuet och inte kan tänka tillbaka i tiden och grubbla över sånt som hänt så några psykiska men får de inte! om de inte utsätts för tvång eller obehag - men då biter/sparkar de ifrån, det är deras instinktiva försvarsbetende
Inlägg #20: Postat: 2003-03-02 18:12:00
Anna Hahne
Djur kan också må dåligt! Ett djur som föds upp i en onaturlig miljö/Blir misshandlad eller utsatt för andra missförhållanden kan uppvisa tydliga tecken på depression och "nedstämdhet" eller vad man vill kalla det. Djur är inga robotar, hade de varit det, hade det inte funnits anledning till upprördehet över burhöns med en buryta lika stor som ett A4papper, eller slaktdjur som transporteras i trånga transporter där de kan trampas ihjäl, osv..
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...