|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-23 16:35:00
|
|
q |
Det är sådär som feminister hävdar att kvinnor upplever sin verklighet. Men samtidigt måste man se till den enskilda personens roll i sammanhanget. En frisk människa är inte mottaglig för omvärldens skönhetshets. Friska människor skapar ingen marknad för överdriven skönhetsfokusering. Hävdar feminister att alla kvinnor har mentala problem?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-23 18:36:00
|
|
AC Collin |
Jag vet inte. Fråga dem.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-23 20:24:00
|
|
Anna Hahne |
Nej, det är du som hävdar att de flesta kvinor är svaga, "q". Du menar att alla som går på skönhetsindustrins knep och fastnar i skönhetsfixeringsfällan är svaga individer. Om så är fallet så är 90 av mina väninnor s.k "svaga individer". Jag tror inte på den myten. Du gör det enkelt, genom att påstå detta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-23 20:25:00
|
|
Anna Hahne |
En frisk människa, är mottaglig i allra högsta grad! -Och då i synnerhet unga människor, barn och tonåringar, vilka är en stor målgrupp när det gäller skönhetsindustrin. Man fostras tidigt till lydiga konsumenter vetu. ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-23 21:14:00
|
|
Conny Samuelsson |
Vad jag vet så är det kvinnor som, ensamma och "utbrända", fostrar barn till "lydiga konsumenter". Det är kvinnor som jobbar på dagis. Det är kvinnor som jobbar i grundskolan. Det är ni kvinnor som stödjer skönhetsindustrin!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-23 22:27:00
|
|
Anna Hahne |
...Och vad jag vet, så är det fel att skuldbelägga "Kvinnor" som en enhet, som en stor grupp, som är ute efter att fostra och forma unga människor. Lågt. Man kan varken skuldbelägga "kvinnor" eller "män". Det är enkelt att leta syndabockar, men knappast konstruktivt, och löser inga problem. De lydiga konsumenterna formas av media och reklam, föräldrar, samt attityder i samhället och omgivningen som vi alla hjälper till att upprätthålla på något sätt, forts...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-23 22:30:00
|
|
forts.. Anna H |
-Exempelvis genom att sponsra skönhetsindustrin, sponsra media som sänder ut skönhetsbudskap osv, osv..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-23 22:30:00
|
|
Anna Hahne forts. |
Reklamen som spammar, i synnerhet de unga lättpåverkade människorna, tjänar pengar på att odla missnöje över människors utseenden. Redan stenrika chefer drar in pengar på de utseendefixerade generationerna som fostrades in i sitt missnöje i takt med att vårt revolutionära informatonssamhälle föddes. Halleluja! För den skull inte sagt att de bär hela skulden. -De uttnytjar bara sitt läge med dollarbills i blicken. Det är en ond spiral som människor upprätthåller, och trissar upp.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-23 22:31:00
|
|
Anna Hahne forts.. |
Föräldrar har ett ansvar, och även lågstadielärare, och dagisfröknar. Du har rätt. Men att skuldbelägga kvinnor som en stor grupp gillar jag inte. Vi är alla syndare isåfall. Du kan inte skuldbelägga alla kvinnor, dvs endast 50 av befolkningen, för en attityd vi alla uppräthåller genom våra handlingar. Säkerligen Du också, helt omedvetet. Antagligen är du indoktrinerad sedan du var liten. Dina värderingar sitter antagligen i ryggmärgen, och du kanske inte reflekterar så ofta som du borde?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-23 22:33:00
|
|
Anna Hahne forts.. |
Gå omkring i en ung tjejs skor under en period, och säg mig hur svårt det är att stå emot ett budskap som ringer i ditt öra som en irriterande klocka dag ut och dag in, från att du vaknar tills du går och lägger dig. Säg mig hur lätt det är att tillåta sig själv att trivas med sin kropp när allt du hör och ser är hur oduglig den är. Det krävs en asocial, en hjärndöd, eller en man för att inte ta åt sig av det rådande idealet, de rådande budskapen till tjejer som florerar i det här samhället.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-23 22:34:00
|
|
Anna Hahne forts.. |
Faller offer gör vi alla, även killar, men vissa faller hårdare. Jag har redan tjatat nog om just detta ämne som aldrig tycks få ett slut. Läs gärna mina två artiklar.. 1. Länk: sourze.se 2. Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-23 22:59:00
|
|
Conny Samuelsson |
Vare sig vi vill det eller inte så är det kvinnor som fostrar barn. Det finns nästan inga män inom dagis eller grundskolan! Jag anser att dessa kvinnor har ett ansvar för tjejers konstiga kroppsuppfattning.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-23 23:08:00
|
|
Conny Samuelsson |
"det krävs en asocial, en hjärndöd, ELLER EN MAN, för att inte ta åt sig av det rådande idealet," Att pojkar blir som vuxna män kvinnohatare är inte konstigt. I hela sin barndom har dom tryckts ner. Det är ni kvinnor som skapat dom , inte mä
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-23 23:12:00
|
|
Ellie |
Konstigt argument Conny... Vad är ditt - som man - recept på "sund" kroppsuppfattning? Och varför börjar du inte jobba inom barnomsorgen för att sprida det budskapet, istället för att tala om vilket dåligt jobb kvinnor gör? Kanske skulden isåfall ligger hos alla frånvarande fäder som befolkar vår planet, om det nu är männen som sitter inne med lösningen vilket jag finner svårt att tro.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-23 23:15:00
|
|
q |
Kan jag inte skuldbelägga kvinnor som grupp? Titta och se bara. Det måste ju finnas någon orsak till att kvinnor är mer skönhetsfixerade än män. De flesta växer ifrån tonårsnojorna. Är då inte kvinnor lika vuxna och förnuftiga som män kan man undra?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-23 23:17:00
|
|
Conny Samuelsson |
"vissa faller hårdare" Rätt, och de som faller hårdare är pojkar och yngre män!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-23 23:18:00
|
|
q |
Ellie: tacka fan för att männen är frånvarande. En av tio "pappor" är inte biologisk pappa till sit barn även om han tror det. Varför ska männen ta hand om barn som kanske inte ens är deras? Om inte kvinnor hade varit såna lögnaktiga skitar hade kanske delad föräldrarledighet varit ett realistiskt alternativ.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-23 23:23:00
|
|
Conny Samuelsson |
Kvinnor läs feminister har konsekvent skuldbelagt män för minsta lilla misslyckande. Kvinnor är "offer" män är "skyldiga"! JAG ÄR SÅ DJÄVLA TRÖTT!!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-23 23:26:00
|
|
q |
Precis! Och nu det här. Det är ynkligt att se patetiska kvinnor som försöker lasta skulden för sitt eget skönhetsmissbruk på någon annan män får man förmoda. Ni är patetiska era jävlar!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-02-23 23:34:00
|
|
q |
Om nu kvinnor skulle ha ett verkligt behov av att göra sig fina så kan jag inte se varför det behovet ska värderas högre än t.ex. männens behov av porr. Det finns ett botemedel mot viljan att vara en vacker prinsessa: Skaffa ett liv.
|
| |