|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-23 11:28:00
|
|
Michael Ståhlberg |
I dec. -95 fick jag sladd i halkan,
kunde inte häva sladden och hamnade i diket med tonårsdottern i baksätet och hennes dåvarande pojkvän i framsätet. Hann tänka
"jaha, nu dör vi" och "vi kommer att
slå runt", vilket vi inte gjorde. Det var lite läskigt, men
mer än så hann det aldrig bli. Vi klarade oss oskadda och körde vidare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-23 12:31:00
|
|
AC Collin |
Jag "krockade" fyra gånger första året jag hade körkort - hahaha. Som dotter till en rallyförare ville jag att det skulle gå undan. Pappa försvarade mig, framför allt mot mina bröder och sa att det var bra att jag skaffade mig krockerfarenhet. "AC är ett med bilen" sa han. "Men hon behöver väl inte vara ett med andra bilar?" skrockade bröderna. Det var små incidenter, inga fysiska skador. Sedan dess, under 22 år, har jag inte ens repat bilen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-23 12:34:00
|
|
AC Collin |
Jag tror lite övning på halkbana är bra för de flesta, fejkad urkraft, så att man inte blottar strupen när det verkligen gäller.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-23 14:10:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Önskar jag hade lika prickfri körning som du. Det blir många repor per år.
Förutom då senaste inkörningen i
framförvarande fordon 1999. Lite
plåtskador, smådyrt. Min fru vill inte
låta mig träna på halkbanor av omsorg om våra två bilar. Krockade med en husvägg första kvällen jag
hade körtkort. Se upp när jag kommer!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-23 14:38:00
|
|
AC Collin |
Aj, vad trist, krocka första körkortsdagen! Min pappa sa alltid att jag skulle ut och köra direkt efter en "touch", för att inte tappa självförtroendet. Det är lätt hänt annars.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-23 17:16:00
|
|
fredde |
ja, då tar jag inte med den gången jag ramlade under en traktor, låg precis under det stora bakhjulet, jag halkade under ett arbete, det var vått, jag såg bara hjulet komma över mig,sen vaknade jag upp med att föraren stod och skällde ut mig,jag kommer inte ihåg något däremellan,inget,
jag fattar fortfarande inte idag hur han kunde bromsa,ovetandes att jag ramlade, han hade hörlurar, egentligen skulle jag bara varit en notis under dödsannoserna*S*
så sankte per har jobbat ballarna av sig*L*
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-23 17:34:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Still around, Fredde, still around.
Hur ska man bräcka en sån upplevelse? När jag var 7 så körde
jag en höskrinda när hästen skenade. . . äh, glöm det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-23 17:56:00
|
|
fredde |
då tar jag inte med när jag och min kusin klättrade i berg, och plötsligt ramlade avsatsen ner vi stod på, och vi fluktade 90 meter ner mot piskande hav och skarpa klippor.
Vi tog en centimeter per centimeter i lugn och..will never forgett it.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-23 18:51:00
|
|
AC Collin |
Fredde, du har helt klart en alert änglavakt ;-!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-23 19:08:00
|
|
Fredde |
ja, och om man får ta det på faktura när man står i kön hos sankte per..
"- jaha..då skall vi se..nio änglavakts insatser..två på övertid..en under jour..japp, det blir 679 goda gärningar i nästa liv.."
-går det att dela upp?
-okey då..nästa!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-23 19:15:00
|
|
AC Collin |
Ja, eller så var det änglavakterna som betalade tillbaka för dina insatser i ett tidigare liv, du kanske har en del tillgodo ;-?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-23 19:28:00
|
|
F R |
1Ja, något är det, för hur skulle jag annars klarar mig ur följande grej*S*
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-23 19:30:00
|
|
fredde |
2 nere i malmö hamn, jag väntade att få köra över en jättekorsning, för arr sedan köra ner mot frihamnen. Vägen delade sig i fem filer, en snett ner mot vänster, två rakt fram,två mot höger
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-23 19:32:00
|
|
fredde |
2 den korsnade stora korsningen bestod av fem andra filer. Tunga stora 30 tons långtradare, väntandes med sin last, att få korsa bältet och köra nere med sitt gods i respektive hamnar, förråd och avlastningkajer
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-23 19:36:00
|
|
fredde |
3 plötsligt blev det grönt och trafiken började mullra runtomkring,
eftersom jag skulle svänga vänster rakt över korsningen, låg jag i den filen från början.Jag satt i en rostig 740, ett halvår efter mitt nytagna körkort, jag körde över, korsade vägen och fortsatte sedan till höger om en jättestor industribyggnad,
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-23 19:38:00
|
|
fredde |
4 precis när jag svänger höger..så möts jag av en jättelångtradare rakt emot mig, som drar i sin tuta så hela glaset nästan höll på at spicka,jag höll nästan på att skita på mig och nu var det ett tjugotal meter ifrån oss..han går snabbt ut och lägger sig på höger sida i filen bredvid och jag kryper in mot industrifasdens långsida, nästan skrapandes med plåten och backspegeln fladdrade
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-23 19:39:00
|
|
fredde |
jag kom ut sen vid en annan korsning, körde in bilen och funderade ett par sekunder, rökandes, pinknödig och undrade vad fan allt handlade om.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-23 19:41:00
|
|
fredde |
6 jo..då hade jag, helt enkelt ställt mig i motsatt fil, och där jag trodde att jag kunde köra över, det var en dubbelfil för långtradare,men! man kunde inte se dom eftersom byggnaden skymde, jag läste fel på angivelserna helt enkelt, det var svårtytt, och det är en del, som har hamnat i liknande situation har jag hört
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-23 19:42:00
|
|
fredde |
7 från samma typ av kosning,men nåja..behöver jag säga att jag
k r ö p hem med bilen sen..*L*
|
| |