Inlägg #1: Postat: 2003-02-24 12:36:00
|
Mina |
Hem till Midgård är jätterolig. Fråga mig inte varför jag tycker det, jag brukar inte gilla buskis, speciellt inte med så mycket kiss- och bajshumor som den här. Förmodligen beror det på att serien är så gott som opretentiös. Det är ingen revykung från någon lantortshåla som tar sig själv för mycket på allvar som ligger bakom.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-24 12:36:00
|
Mina |
Den känns i stället som produkten av ett kompisgäng som bara haft fantastiskt roligt när de skrev manus och det är något som lyser igenom och ger tittaren många fnitter och ett par skratt på vägen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-24 16:01:00
|
Michael Ståhlberg |
Instämmer med Mina. Har bara
sett ett avsnitt och har ingen aning
vad Kerstin Halldén och andra
guds sändebud i fråga om smak och snille tycker. Missa inte kvällens
avsnitt!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-24 19:14:00
|
Henry |
Jag beundrar alla som gillar allt av Bergman. Stort.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-25 12:36:00
|
Henric Ahlgren |
Håller inte med om "Reservoir dogs" - betydligt bättre än "Pulp fiction". Har lite av antikt tragiskt drama över sig. Tarantino är väl annars en av de mest överskattade filmregissörerna i historien. Han var ju jäkligt inne i tag. Men jag tror det är slut på idéer och visioner nu. Det är väl något nytt på gång, men jag skulle bli förvånad om det funkade igen..."Jackie Brown" var bara ointressant...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-26 11:50:00
|
Stig Larsson |
Mannen, du har ju smak som en trettonårig mopedslyngel - hyllar man Hem till Midgård och dissar Reservoir Dogs så bör man stenas med 500 ex av Pillertrillaren 2. Och jag tänker inte betala en spänn för dina sladdriga indiemagasin heller, alla som håller en recension högre än produkten och kallar sig för "kalenderbitare" försöker bara dölja att de egentligen inte fattar musik. Doktorn rekommenderar att du skaffar en flickvän a.s.a.p - snart är det försent!
|
|