Inlägg #1: Postat: 2003-02-23 18:23:00
|
Anka |
Jag håller med. Det vore bra om fler t.ex anställda i en bokhandel visste en del om böcker. Sådana affärer vill man alltid återvända till, eftersom de verkar bry sig om vad det är de faktiskt säljer.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-23 18:33:00
|
AC Collin |
Var inne i bokhandeln och frågade efter en haiku-antologi, "Aprilsnö", med svenska och japanska haikus. Den hade uppmärksammats i pressen och jag hade sett att den gick att beställa på print-on-demand-förlaget Podium Länk: podium.nu. Den förstockade käringen visste inte vad en haiku var och bara fnös och sa att "det finns så mycket konstigheter". Hon syftade nog på såväl haiku, print-on-demand som Internet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-24 09:29:00
|
sten |
Jag tycker akademibohandeln i Sthlm är rätt bra men problemet är alla andra än bokhandlare som säljer böcker. Åhlens hänvisade till fackböcker om fiske när jag frågade efter "Sjöfartsnytt". Först när jag ledde föreståndaren till PC:n fick jag tag i de
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-24 15:08:00
|
Michael Ståhlberg |
Har Joyce "Odysseus". Den suger häst.
Beträffande "Citizen Kane" och
"Borta med vinden" samt "Sommardåd" så finns samtliga på No 1 Video på Götgatan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-24 15:32:00
|
linn |
Internethandel rockar hårt. Internet är bäst. Och man slipper navigera allting man är intresserad av efter trötta recensenter, det kommersiella kapitalistiska utbudet och samhällsklimatet man råkar befinna sig i. haha. och billigt är det, fast lite höga fraktavgifter ibland förstås.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-24 15:38:00
|
Jesper N |
Som att försöka få hjälp på Siba eller Elgiganten, med lite tur klarar försäljarna att läsa producentens faktablad för en när man ställer frågor om produkten...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-24 16:47:00
|
F R |
Du är inte ensam Henric, just nu är det flera förvirrade svenskar som går ut och in i bokhandlar och videobutiker! Bra skrivet!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-24 17:14:00
|
mia-fia |
Med risk för att låta som en gnällig pensinär med sysselsättningsproblem......Tycker fenimenet dyker upp på många ställen. Bristen på engagemeng finns överallt i alla typer av affärer, speciellt i den stora staden. Om man råkar hitta någon som bryr sej så blir man överväldigad, och förvånad. Var själv in i en klädaffär där de försökte göra en merförsäljning av ett par matchande skor till de byxor jag just köpt, på ett mycket proffsigt sätt. Borde hör till normen.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-25 02:37:00
|
Man |
Bra inlägg! Tyvärr är skillnaden mellan det breda o. folkliga o. det som anses vara god smak eller tecken på kulturell bildning ofta enormt stor. Och de som driver bok-, skiv- eller videobutiker skiter i god smak och kulturell bildning - de är bara intresserade av vad som säljer. Konsekvensen blir obildad, okunnig personal.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-26 13:39:00
|
Richard Marx |
Folk vill ha TV4, Steveal Seagal och "den bästa musiken från åttio- och nittiotalet". Jag bor vägg i vägg med en 30-årig kvinna som dagligen spelar danceremixar av åttiotalshits och smurflåtar så att det trillar saker från mina bokhyllor. Alla är fan dumma i huvudet. Med "alla" är det möjligt att jag generaliserar lite, men det skiter jag i.
|
|