|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-23 15:23:00
|
|
Ramona Danlen |
Svenska lagar har oavsett vad det gäller,databrott,barnäktenskap,
pedofili,ekonomisk brottslighet,gängbrottslighet,våldtäkter hunnit med i den fullkomligt blixtsnabba utveckling som skett de sista 15 åren. Vi är hemskt mycket på efterkälken.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-23 15:25:00
|
|
Ramona Danlen |
Laglydiga medborgare när de har drabbats av brott märkt att de är i en rättlös djungel. Det är en tragedi och en livsfarlig utveckling. Frågan är vad som måste hända innan dagens slappa politiker vaknar ur sin Törnrosa sömn!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-23 18:46:00
|
|
Magdalena |
Det är verkligen hemskt att det är så här. Särskilt när man tänker på att de unga flickorna ofta gifts bort med män som är betydligt äldre än dem. Jag undrar också om något görs för att förhindra att flickorna som är födda här och går i skolan ibland skickas tillbaka till hemlandet för att giftas bort när de är 15 år. Det är väl ingen som tror att flickorna själva valt det??
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-23 21:46:00
|
|
Christer H |
Detta är ett exempel på vad vår så omhuldade "mångkultur" leder till. Mångkultur som bergrepp kan jämställas med "sköt dig själv och skit i andra". Avskaffa denna felaktiga tankemodell som bara leder till moralrelativism och segregering. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-24 01:06:00
|
|
sphincter |
Betyder detta att jag kan fa dispens om jag vill ha flera fruar, dvs polygami?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-24 21:30:00
|
|
erik |
jaja, stackars sosse om du orkar bli "heligt förbannad" på att folk ibland får dispens för något som inte är helt vanligt eller accepterat. Ta det lugnt o inse att lagen inte är skriven i himlen....
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-27 10:38:00
|
|
Maria Flink |
Bra att du blir heligt förbannad.Det finns så många flata människor som liksom inte bryr sej hur andra människor har det. Huvudsaken jag ahr en bra lön och ett "bra"liv.
Bra skrivet och tack för upplysningarna!
|
| |