|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-24 09:50:00
|
|
AC Collin |
Det ska bli spännande att följa alla förvirrade kommentarer till den här lysande texten. Hur ska man förhålla sig till en text med en mans tankar förmedlade av en kvinnlig skribent? Jag hoppas på en konstruktiv debatt . Förr var det narren vid hovet som kunde säga "sanningar" utan att få huvudet avhugget. Idag krävs ett och annat knep, som du verkar behärska. Jag gillar det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-24 11:08:00
|
|
Kalle G |
Josefine. Låter inte som en man som varit gift i 23 år. ;-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-24 13:42:00
|
|
q |
Det finns säkert en del män i det här landet som tycker precis så. Men det är ett misstag att tro att alla anti-feminister som jag tror på en så stark biologism. Jag tror t.ex. att kvinnor kan och bör uppmuntras till att bli precis lika bra ingenjeurer, astronauter, professorer etc. som män. Och att vissa kvinnors kompetens kan vara många gånger högre än kompetensen hos vissa män.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-24 14:35:00
|
|
Vincent |
Så Parlamentet har blivit virtuellt och flyttat in på Sourze, där ser man ... Det där med satir är svårt, va?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-24 14:45:00
|
|
Jörgen |
Jaha.. och? Vad är det för fel med det? Förutom att det där med militanta aggro-lebbar var lite överdrivet
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-24 16:17:00
|
|
Greger |
Gäsp.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-24 16:24:00
|
|
Josefine Alvunger |
Till samtliga kommenterande: Jag ser helst att alla använder fulla namn istället för en bokstav, smeknamn el. likn. Anonyma kommentarer tar jag inte på allvar. Vågar man inte ens säga vem man är, så anser jag inte åsikten vara särskilt mkt värd att beakta. Tackar!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-24 17:24:00
|
|
pUs |
Till samtliga skribenter på sourze: jag skiter i om ni skriver i mitt, kungens eller Christer Petterssons namn. Det är era åsikter jag är intresserad av, inte vilken familj ni råkade födas i och i vilket namn ni döptes.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-24 18:07:00
|
|
Christer H |
Fegt Jossan, fegt! Satirer har sitt berättigande när de är kvicka och elaka och slår uppåt, med en tydlig adress. Ingetdera är tyvärr uppfyllt i detta alster. Det är, om möjligt, ännu omöjligare att klumpa ihop "antifeminister" än feminister. Fegt, som sagt, att ist. för att ta personlig debatt i sakfrågor, dra alla motståndare över din "smutsiga" kam... CH
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-24 19:04:00
|
|
Mynona Otingokni |
Josefine, du har i och med din roll som "feminist" möjlighet att uttrycka hur korkade åsikter som helst utan att behöva riskera att utsättas för trakasserier eller repressalier. Den som kritiserar dagens tjugofemöringsfeminister har det å andra sidan inte lika förspänt, utan väljer därför att skydda sin identitet. Så varför denna attityd till anonymitet? Du är inte anonym, men dina åsikter är i vilket fall som helst tämligen värdelösa.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-25 09:46:00
|
|
Kalle G |
Avslutningen, "Jag har tillräckligt med stake för att säga vad jag tycker –säg emot om du är man nog."
Ingen har sagt emot, betyder det att artikelns "jag" har rätt? :-
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-25 10:37:00
|
|
marta |
det här var fullständigt vidrigt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-25 11:23:00
|
|
Undrar |
Rakar hon musen också ? eller gör du det åt henne ?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-25 15:58:00
|
|
Martin |
Gjorde slut med tjejen igår. Vi har varit tillsammans över 5 år, och trodde väl att vi skulle fortsätta, men… Hon var uttalad feminist redan när vi träffades, gick på möten och så. När vi skulle flytta ihop så ställde hon upp ett antal krav på fördelningen av hemarbetet, men jag hade bott ensam och klarat mig själv i 4 år, så det såg jag inte som något problem. Jag lagade mat, hon diskade. Jag tvättade och hängde, hon vek ihop och plockade in, osv.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-25 16:24:00
|
|
q |
För lite mer info om vad anti-feminismen egentligen står för gå gärna till sidan: www.antifeminist.nu.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-25 16:56:00
|
|
Jörgen |
Vem, utom några gravt störda feminister som inte vill göra lumpen, ser det som en kvinnlig plikt att skaffa barn?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-26 00:06:00
|
|
Anna Li |
Tyvärr tycker jag att den här texten missar sitt mål ? litegrann. Är den avsedd som satir så funkar den inte för mig, det finns alldeles för många som skulle kunna skriva en sådan här text och gör det på fullt allvar. Vart vill du komma? VAd vill du visa?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-26 17:58:00
|
|
Kalle G |
Jag saknar fortfarande ett bemötande av åsikterna i artikeln, och en förklaring med motivering varför de är "fel". Det enda klargörande hittills har varit att Josefine skrev att de var "inte relevanta"! Men på vilket sätt?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-27 20:50:00
|
|
Josefina |
Alla vill inte utrota mänsläktet utan allt vi vill är att ha samma rättigheter,samma chans att säga vad vi vill och tycker, och få samma lön för samma möda som ni män. Om det var tvärtom skulle du gå till jobbet klockan 8.00 varje morgon och hålla käften? Jag är feminist på det sättet att jag vill att alla; oavsett kön,hudfärg, sexuellitet ska få lika chans till jobb,lönm.m.Tyvärr så borde det inte kallas feminism utan uni-ist.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-02-28 15:11:00
|
|
: |
Wow! Den här var bra... tur att ngn tar upp det... precis vad ja å min man alltid har sagt!
|
| |