|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-21 15:09:00
|
|
Viktor |
Forts. "Jag vill inte längre träffa nya människor eller uppleva nya erfarenheter. Vad är det för mening, tänker jag. Det är redan slut här. När jag möter gamla vänner i Bagdad, som jag träffade förra gången i december gråter vi öppet tillsammans. Framtiden nalkas och miljoner måste uthärda den kommande mörka natten." Forts.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-21 15:10:00
|
|
Viktor |
Forts. ”De irakier som haft råd har redan lämnat Bagdad. FN-tjänstemän tar ut sina semestrar och biståndsorganisationer skickas hem. Affärsmännen flyttar med sina familjer. Journalister förhör sig om hur säker hotellets konstruktion är. Folk säljer sina bilar, sina ägodelar, allt de har för att om möjligt kunna lämna staden.” Forts.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-21 15:13:00
|
|
Viktor |
Forts. ”Men den stora majoriteten har ingenstans att ta vägen. Fem miljoner män, kvinnor och barn måste stanna kvar och möta bombregn, avsaknad av el, vatten, livsmedel och mediciner. Skolor och sjukhus stängs, likaså affärer och företag. Ingen vet när och var det utbrända uranet kommer att användas, eller andra kemiska, biologiska och nukleära vapen.”
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-21 19:53:00
|
|
SHQ |
Vart hittar man den på nätet?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-21 21:52:00