Forza Bush, Forza Blair!

Inlägg #1: Postat: 2003-02-21 11:08:00
Jon
Forts. Eller se det så här: Hur många har hittils demonstrerat för krig? Jag vet inte hur många invånare Sverige hade 1921, men anta att det var 5 milj. Med Fredriks resonemang så infördes den allmänna rösträtten i Sverige på odemokratisk väg, eftersom knappast 2.5 miljoner av 5 demonstrerade.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-21 11:29:00
Jon
Ska stå: Hur många har hittils demonstrerat för Irak-krig?
Inlägg #3: Postat: 2003-02-21 15:08:00
Fredrik Jung Abbou
Men du, först, om det va fem miljoner människor som demonstrerat i Europa, säg 10, säg 20 eller vad du vill slå till med så väl även du att det bor nästan 500 miljoner människor i europa, eller hur? O man kan inte tänka så som du gör med alla tysta sympatisörer för då kan man säga att hela svenska folket är tysta sympatisörer till att sossarna borde göra ditten eller datten som de inte gör o därmed är diktatorer... idiotiskt.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-21 18:59:00
Tony L svar på svar 3
Jo men, det är ju precis så man kan tyda det. Ju fler det finns en åsikt hos, desto större sannolikhet finns det ju att eventuella demonstrationer samlar mycket folk. Att masa sig ut till en demonstration är det inte så många som gör varje söndag och när folk verkligen gör det betyder det ju att dom anser att det är viktigt och vanlig sannolikhetslära säger ju att det finns ett skuggtal.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-21 19:00:00
Tony L forts
Man kan väl jämföra det med att rösta? Alla som inte röstar, gör ju inte det för att dom protesterar mot demokratin, dom flesta och ibland jag struntar i att rösta för att dom inte orkar eller har lust att ta sig tid.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-21 19:00:00
Tony L forts
Personligen tror jag att av alla dom som inte demonstrerade så gjorde dom flesta inte det för att dom helt enkelt inte bryr sig. Och vem säger att man måste bry sig om kriget?
Laddar...