Inlägg #1: Postat: 2003-02-20 15:38:00
|
Fredrik R |
Ja, storpackskränget är mer viktigare än vad vi tror, i usa har dom haft storpacksgrejen sen sextiotalet, kolla vad som sker där nu, givetvis är det input och outpus som gäller, men handen på hjärtat..visst äter man lite extra onödigt om det finns en extra påse chips kvar från storpackserbjudandet?:
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-20 15:41:00
|
Fredrik R |
visserligen är det hårdskrapat, men man måste nog gå till botten med det, det finns undersökningar som visar viktökning hos män före och efter stora sportsevenemang, hockey vm tex, kan det vara sexpacken öl och dubbelpåsen VM chips som hägrade;
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-20 15:44:00
|
Fredrik R |
Själv hycklar jag inte, jag är en av dom, men det är ointressant, det intressanta är var det bottnar i,
jag låter det vara så länge, och kanske ger jag mina tankar om det hela lite mer sjukdomsbildande, från mina erfarenheter från obduktionsutbildningen, dör just fetma och för tidig dödsorsak hade ganska starka paraleller
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-20 19:41:00
|
Maria Flink |
Nu skrev du nåt intressant, frågan är var det bottnar i, jag hävdar att grundproblemet för fetma inte bara handlar om att man är lat, det bottnar i något annat. Så käre fredrik du kanske kan gräva lite djupare...så att vi får svar?
En fråga, studerar du till läkare eftersom du verkar så insatt?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-20 20:26:00
|
Fredrik R |
svar 1
Historien säger: Ju fetare du är, dess mer makt och välbärgad är du
Industrin säger: vi vill ge dig mer och mer, kom och köp
religionen säger: ta allt med måtta, oavsett vad du blir frestad av
medicinen säger: ta det försiktigt med fetter, annars kan du dö i förtid,drick vi
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-20 20:28:00
|
F R |
anorektikern säger:
jag accepterar inte vad historien,industrin,religionen och medicinen säger
bullumisten hävdar: jag accepterar inte vad historien,industrin,religionen och medicinen säger
Patologerna bevisar: Död av förfettad lever,död av förfettad hjärta, död av..
Du Maria frågar?:Läser du till läkare?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-20 20:32:00
|
F R |
svar 3 NEJ, jag läser inte till läkare
men jag vill påstå att det finns samband mellan flödet av det vi måste använda oss av sinnligt, precis som chopping, spel, och annat, mat är oneklig det primära,därav konsekvenserna av det också :
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-20 23:12:00
|
Christer H |
"chopping" är det också erfarenheter från obduktionsutbildningen? Ursäkta du bjöd på det, Freddan. ;-
Mvh CH
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-21 00:02:00
|
Fredrik R |
oj!*S* tänkte väl mer på långa framgafflar än knivar då! hehe
|
|