|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-19 14:36:00
|
|
Ramona Danlen |
De flesta av oss har ingen makt alls en del blir väldigt frustrerade över detta och agerar därefter. Men det är de som har makten som bestämmer oavsett vad du eller jag tycker. Det kan vara svårt att inse men så är det!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-19 14:39:00
|
|
Ramona Danlen |
Att påverka går men i en demokrati så ska en enkel fråga behandlas,stötas,blötas i en mängd instanser innan alla har fått sagt sitt. När det väl ska tas ett beslut så har hela den förutgående situationen förändrats så allt får gå ett varv till.Frustrerande? Javisst om man inte vet hur det går till.
Så tålamod är en dygd! Saddam är ingen man med tålamod. Han är en tyrann en mördare,en självupptagen gris. Hans folk är ointressant för honom!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-19 14:41:00
|
|
Ramona Danlen |
Hela världen är full av galningar av alla de slag men i en demokrati kan faktiskt en galning bli avsatt av just folket men Saddam kan bara avsätta Saddam och Saddam är inte intresserad av att avsätta Saddam!
Nordkoreas ledare utövar utpressning för att deras folk svälter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-19 14:43:00
|
|
Ramona Danlen |
Varför svälter Nordkoreas folk? Hur har man haft råd att köpa vapen? Vem har sålt vapnen? Är det legala inköp eller är det illegala? Vet du? I Colombia går världens största vapen och knarkhandlare i sidenkostymer med maskingevären under rocken.Gerillan säljer också knark med motiveringen att de behöver pengarna för at kunna köpa vapen så att de kan befria det nedtryckta folket!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-19 14:47:00
|
|
Ramona Danlen |
Att det är det nedtryckta folket som blir narkomaner verkar inte fastnat i huvudet på gerillan!
Stefan Holmqvist jag tror säkert att du menar väl och att ditt hjärta är gott men för den skull behöver inte mitt hjärta vara ont eller att jag inte skulle mena väl. Vi är helt enkelt inte på samma spår och det gör inte mig arg alls så att jag är hatisk är helt fel! Jag älskar världen men inte alla i den!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-19 15:48:00
|
|
SHQ |
Men det här en ju en artikel nästan. 5 st kommentarer, Skriv den som en artikel så skall jag svara annars blir det rätt plottrigt. Gör det och jag skall svara på allt. mvh
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-19 16:56:00
|
|
Viktor |
Svar till Ramona Danlén. Den delen av världen som du inte älskar är mest araber och kommunister. Bägge dessa upplever du som hot mot staten Israel. Den delen som du älskar är en femtedel av människorna på jorden, människorna som konsumerar fyra femtedelar av världens tillgångar och som ger det sörsta biståndet till ett enskilt land, Israel. Du älskar en femtedel och jag älskar fyra femtedelar av mänskligheten.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-19 18:01:00
|
|
Juanita |
Det är svårt att tro att du är 37 år Ramona...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-19 19:43:00
|
|
ha ha |
ramona är 45
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-20 13:36:00
|
|
Johannes SB |
Tänk att få titta in i Ramonas hjärna! Hon och Per Alhmark kanske delar samma ruttnande hjärnceller?!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-20 14:55:00
|
|
Ramona Danlen |
Jag är 47 år den 23 mars och jag har alldeles utmärkt fungerande hjärnceller!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-20 15:19:00
|
|
SHQ |
Ramona. Om du hade läst om Irak så hade du lärt dig att det faktiskt finns en liten, liten minoritet judar där. Men dom har väl Saddam städat bort för att det skall passa din världsbild.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-20 19:20:00
|
|
Juanita |
Det finns judar i Iran också, det vet du väl Ramona?
|
| |