Inlägg #1: Postat: 2003-02-19 14:14:00
|
Richardsson |
Tack för dessa vackra ord, det ger glädje och hopp! OM? - Jag hade älskat dig för dessa ord, OM jag inte hade läst dina tidigare artiklar. I verkligheten är du grym. Du stödjer Usch Bush´s krig mot Irak och Palestina! Det är många som inte kommer att få möta våren i Palestina och Irak. Din text: ”… att förvandlas till en prunkande grönska med tusen små vitrosa blommor …”. Det kommer inte att finnas några ”tusen små vita blommor”. Det kommer att finnas enbart rykande ruiner och tusentals döda!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-19 14:24:00
|
Mathias Henrickson |
Vill bara påminna vad som hände i förra kriget:” Förra gången dog mycket riktigt ungefär en kvarts miljon irakier, de flesta civila, under själva krigsinsatserna. Men under de följande åren dog över en halv miljon barn i följderna av den biologiska och kemiska krigföringen, de utslagna reningsverken och förbudet att importera reservdelar. "Ja, det var det värt", förklarade ju USA:s dåvarande utrikesminister Madeleine Albright.”
Njut av våren Ramona Danlén!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-19 14:24:00
|
Ramona Danlen |
Jag är varken grym eller inhuman mina åsikter går på tvärs emot dina och vips är jag grym?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-19 14:46:00
|
Richardson |
Visst är du grym i dina åsikter! Du hindrar ju, genom ditt ställningtagande, människorna i världen att njuta av våren och uppleva i verkligheten det som du skriver i "Solskensleendet"! Naturligtvist är människorna i Nordamerika och Västeuropa undantagna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-19 16:24:00
|
Mathias Henrickson |
Förlåt, Ramona Danlén, om min politiska kommentar gör att så få läser din artikel. Den är mycket vacker betraktelse över vårens ankomst. Jag kan inte hjälpa att jag hatar krig. Jag själv är född i maj när ryska bomber förstörde i min by. Min mor kastade mig i tvättkorgen, sprang in i en primitiv skyddsgrav, tvättkorgen under armen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-19 18:21:00
|
Vivi |
Oavsett vad du skrivit tidigare, är din text vacker. Oavsett alla krig i världen, måste vi ändå kunna njuta av den underbara naturen. Det hjälper inte någon om vi struntar i allt detta ljuvliga. Tack!
|
|