Att blotta sig

Inlägg #1: Postat: 2003-02-19 10:08:00
Katarina
Det har inget som helst med saken att göra. Om man genomskådar män med detta beteende så ger dom igen.
Det hjälper inte att säga ifrån.Man kan inte förbättra situationen eller få honom att inse att han gör fel.
Det enda som bryter situationen är att bryta kontakten,dvs sluta skola/jobb, eller få bort mannen.
En sån här mans beteende går inte att påverka det minsta från "offrens" sida.
Tänk om, med andra ord.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-19 13:49:00
Anna
Ja, det är nog relativt lätt att gå på skitsnack.reklamfilm! I synnerhet för unga människor. Och särskilt när budskap pumpas ut med mer sublima signaler, när unga tjejer spelas ut mot varandra av en karismatisk och manipulativ lärare. Det är svårt att se det sjuka i det när man är mitt uppe i det. Det kan jag faktiskt förstå.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-19 21:58:00
Man igen
Till Anna: Ditt inlägg var nyanserat och vettigt, och jag håller med om att du har en poäng. Vi kan alla låta oss utnyttjas och manipuleras i olika situationer där vi egentligen borde ha förstått bättre.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-19 22:04:00
Man igen
Till Katarina: Vad är det för tokfeministiskt skitsnack du kommer med?! Samma gamla visa som man hört tusen gånger förut på det välbekanta "män-är-onda-och-kvinnor-är-goda"-temat. Och som vanligt har de "utsatta" kvinnorna inget som helst eget ansvar. Suck...
Laddar...