Inlägg #1: Postat: 2003-02-18 20:51:00
|
Angelica |
Kanske är det så att det blivit för mycket. De behöver absolut psykolog för att bearbeta sina händelser, och det är helt okej för mig om det bara kan bidra till att vi kan leva i ett fredligare samhälle.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-18 21:33:00
|
Lisa |
Angelica,snälla du. vadå "bearbeta sina händelser" De flesta kriminella invandrare är inte flyktingar,de är födda här. Deras föräldrar kanske var flyktingar men behöver ungarna gå till en psykolog för det? Det är ju detta eviga daltande som gör att det kan fortsätta så här!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-18 23:55:00
|
Andreas |
Lisa, dina åsikter är nog i stort rätt, skulle jag vilja hålla med om, men din inställning är "fel". Åsikter som den du och jag har, får allt som oftast för lite gehör för att man förvisso rätteligen ofta artikulerar sig kanske lite väl irreterat eller uppretat, och då låter det genast mer "illa". Förstår du vad jag menar? Försök med logik och retorik istället Jag säger dock inte att jag är något ess på detta heller, bara att man kan *försöka* för att lättare få andra att lyssna.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-18 23:55:00
|
Andreas |
Trots att våran generella ståndpunkt i detta med största sannorlikhet är i majoritet hos svensken idag. Som ett sista förtydligande bör jag nämna att den ståndpunkten innebär kritiserande av kriminalitet hos invandrare, samt i viss mån kritik av invandringspolitik. INTE kritik mot övriga invandrare som grupp för att dom "är annorlunda". Det "bryr" jag mig inte ett skvatt om.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-18 23:58:00
|
Andreas |
Med andra ord, var så annorlunda du vill. Följ vilken religion du vill. Ha vilken hudfärg du vill. Ät vilken mat du vill. Uppfostra dina barn som du vill. Så länge du gör det inom lagens råmärken. Och då menar jag lagen som gäller i landet du befinner dig i. Den lagen stämmer ej överens med dina värderingar från ditt förra land? Tough luck, men acceptera faktum eller bli utvisad - så vill jag ha det.
|
|