Inlägg #1: Postat: 2003-02-18 22:31:00
|
sten |
Västorienterad, ja vad var tyskarna annars?Om du menar att Saddam ska störtas i FN;s regi så håller jag med. Men det var USA du ber om krig och det omedelbart förstår jag?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-19 08:59:00
|
sten |
Tyskland delades upp i ockupationszoner mellan britter, amerikaner och något förvånande Frankrike
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-19 13:02:00
|
CalWin |
Jag ber inte om ett krig, det jag försöker säga är att det är troligt att Irak skulle bli ett bättre land om det infördes demokrati och mänskliga fri-och-rättigheter. Det är den parallellen jag vill dra. Tyskland och Japan bombades faktiskt till demokrati. Problemet är ju att civila dör i krig! Men var de tyska civila som dog i andra världskrigets bombanfall utan skuld? Atombombsoffren? Är irakiska civila utan skuld. Vissa är det helt klart men alla ? Ingen lätt fråga detta.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-19 14:26:00
|
sten |
Terrorbombningar är förbjudna enligt genevekonventionen med sedan Franco bombade Guernica så har få följt det.Dresden en stad av konstskatter hade inga krigsmål annat än människor som flytt dit. Det sattes under eldstorm av Churchill...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-20 10:26:00
|
CalWin |
Frågan kvarstår ... var tyskarna, är irakierna oskyldiga ? Det är vanliga irakier i den irakiska armén ...
Det var vanliga tyskar som agerade i nazismens tecken.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-22 10:31:00
|
sten |
De var inkallade vägran är desertering och avrättning
|
|