Inlägg #1: Postat: 2003-02-17 17:59:00
|
Samuel Sirén |
Vad i hela friden menar du? Demonstranterna vill att USA packar ihop och åker hem och inte vidtar några åtgärder alls mot Saddam Hussein. Jag gör ju dock inte alls "antagandet" att USA kommer att bry sig om demonstranterna, jag bara undrar fromt varför det är så viktigt för demonstranterna att Saddam får behålla sin förmåga att sprida lidande, död och förintelse.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-17 18:09:00
|
Kent Davidsson svar på 1 |
Nå, jag var kanske en smula oklar. Jag avsåg ditt hypotetiska resonemang om ifall USA "väljer att inte dra ut i krig mot Irak denna gång". Varför är det korkat att tro att USA inte kan välja att göra det senare, särskilt om SH hotar eller angriper någon?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-17 18:49:00
|
Samuel Sirén, svar på svar 2 |
Menar du på fullt allvar att USA skall ta sitt pick och pack och dra hem, för att köra alltihopa en gång till, inklusive triskande tyskar och fransmän, nästa gång Saddam kastar ut inspektörerna? Nejdu, sticker USA denna gång, då sticker de för gott. Då finns inga påtryckningar kvar. För du tänker dig väl inte att FN utan USA kommer att ha stake att agera?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-18 01:21:00
|
rh |
Nej det är tveksamt om FN utan USA startar tveksamma krig där ändamålet ändras efter vad propagandaapparaten spottar ur sig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-18 06:43:00
|
Kent Davidsson svar på 3 |
På vad grundar du påståendet att "sticker USA denna gång, då sticker de för gott"? Du har väl åtminstone något, som stödjer detta, för din artikel avgörande antagande.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-18 07:15:00
|
Lasse Thn |
Kent...hur understår du dig att ifrågasätta sirens påståenden...räcker det inte att han verkar så dumdrygt säker på det han orerar om?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-18 11:38:00
|
Niklas J |
Jo, USA lämnar nog hela Mellanöstern för gott om nationen inte får gå i krig nu. Det är högst troligt att det amerikanska samhället som av en tillfällig ingivelse kommer att klara sig utan icke-amerikanskproducerad olja och att Mellanöstern plötsligt kommer sakna all strategisk betydelse.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-21 22:27:00
|
Stefan |
Svar 3 - Ett litet påpekande bara. Saddam har aldrig kastat ut en enda vapeninspektör. Det är en vitt spridd myt som aldrig verkar dö. Det enda land som faktiskt kastat ut vapeninspektörer är Nordkorea. Man ska väl hålla sig till sanningen?
|
|