Alla ni som demonstrerar för Saddam

Inlägg #1: Postat: 2003-02-17 15:18:00
B
Har någon företrädare för USA sagt att de vill åt oljan? Undrar hur mycket olja de skulle kunna köpa för kostnaderna av ett krig?
Inlägg #2: Postat: 2003-02-17 15:21:00
Samuel Sirén, svar till Björn
Jaha. Så orsaken till att DU tycker det är så oerhört viktigt att Saddam får behålla sina atombomber och sina mjältbrandsbakterier är alltså att "det handlar om" olja olja olja olja?
Inlägg #3: Postat: 2003-02-17 15:30:00
svar tukk B
B... ja det har dom. Det första som ska göras efter invasionen är att säkra oljan... de har dom sagt och det står i deras krigsplan...
hmmm....
Fast jag tror det mer gäller att hålla mellanöstern instabil och på det sättet få upp oljepriset, snarare än att få den enskilda råvaran...
Inlägg #4: Postat: 2003-02-17 15:41:00
Samuel Sirén, svar på svar 3
Visste i och för ni att ni Saddam-vänner är minst sagt aningen förvirrade -- men vad i hela friden tänker du dig egentligen att USA skulle kunna vinna på ett artificiellt högt oljepris?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-17 17:33:00
rh
Eftersom USA redan har en väldigt stor oljereserv, och man iochmed en invasion av irak får man tillgång till världens största oljereserv.
PLanerna om vad som ska hända med dne är redan klar.. Har man inget att tjäna?
Inlägg #6: Postat: 2003-02-17 21:37:00
Samuel Sirén, svar på svar 5
Snälla du, USA importerar 43 av den olja man konsumerar, och det finns ingen som helst risk att USA helt enkelt skulle stjäla Iraks olja efter kriget. Så har USA aldrig någonsin gjort. Du får lov att försöka ha med i alla fall en liten gnutta realism i dina feberfantasier.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-18 05:03:00
rh
Nog är det varm här säkert 27 grader men inte så pass att jag får feberdrömmar.
Förlåt mig, det var bara ett dumt antagande att de ädla amerikanska oljebolagen som utfört ganska kraftig lobbying för kriget skall gå lottlösa.
Laddar...