Alla ni som demonstrerar för Saddam

Inlägg #1: Postat: 2003-02-17 14:50:00
Åke
Medhåller helt! Men din siffra kommer på sikt att vara lite i underkant om kriget blir verklighet. Sp vad som blev resukltatet i Gulf; Runt miljonen.
Samuels "artikel" är ett typexempel på impulsiv skrivarklåda. Jag skulle inte kalla det artikel heller för den delen. Han skriver ju för att han har betalat för det. Men hela denna text skvallrar om tydliga tecken på inhumanitet och avsaknad av medkänsla för oskyldiga medmänniskor. Jag misstänker starkt att det ligger något ytterligare bakom DET...
Inlägg #2: Postat: 2003-02-17 15:04:00
Samuel Sirén
Tja, invasionen av Afghanistan gick mer eller mindre på räls, med relativt få civila förluster, trots att USA-hatarna hade skrikit i högan sky om vilka enorma lidanden afghanerna skulle drabbas av. När USA-trupperna sedan kom, möttes de av jublande afghaner som viftade med amerikanska flaggor. Så varför i hela friden skulle man fästa någon som helst vikt vid USA-hatarnas fantasifulla domedagsprofetior denna gång?
Inlägg #3: Postat: 2003-02-17 16:35:00
P L U
Samuel, har du några *säkra*, *tillförlitliga och *exakta* siffror på hur många afghaner oskyldiga som dog? Allting är relativt, men det tröstar nog inte de som drabbats av USA:s bomber. Och apropå ditt tjat om USA-hat, så kan du väl till dom lägga några miljoner AMERIKANER, som inte heller vill ha krig...
Inlägg #4: Postat: 2003-02-17 17:31:00
rh
Självklart fanns det flaggviftande afghaner, men lika många eller fler brände istället flaggan...
Inlägg #5: Postat: 2003-02-17 19:34:00
Samuel Sirén, svar på svar 3
Hur skulle jag kunna ha det? Det har ju ingen annan. De personer som försöker visa så höga siffror som möjligt brukar tala om 3-4000 civila döda, men det är som sagt sannolikt extremt överdrivet. Dessutom begår likräknarna ett tankefel: De utgår från att antalet civila offer hade varit NOLL om inte USA kommit och lagt sig i.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-17 19:37:00
Samuel Sirén, svar på svar 3, forts
Men vi vet överhuvudtaget inte exempelvis hur många civila afghaner som hade dödats om talibanerna hade nått fram till och lyckats erövra Pansjirdalen, men vi vet dock att det hade blivit många. Det kan alltså mycket väl hända att USAs insats i Afghanisten inte lett till ens ett enda civilt "nettodödsoffer". Vi kan givetvis inte veta detta, men att per automatik utgå från att nettoantalet är lika med bruttoantalet är dock djupt ohederligt.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-17 19:38:00
Samuel Sirén, svar på svar 4
Nu fantiserar du, eller också läser du högt från någon pamflett du fått från vänsterpartiets ungdomsförbund eller någon jämförbar organisation.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-17 21:26:00
Zorros svar på kommentar 2
Ok, då har du tittat lite väl mycket på CNN. Vad vet du om Afghanistans förluster i bomningarna, vad vet du om vad dessa bombningar har resulterat i? Hur många har dött pga dessa bombningar? Du låter som en naiv tonårsfjunis som varken vet om han är kissnödig eller arg. Någon - objektiv - sanning kommer vi aldrig få, men tro mig när jag säger att den sanningen vi får är multisubjektiv.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-17 21:31:00
Zorros svar på dina tankar Sam
Frågan är om du vet vad du skriver och säger, vet du vart dina tankar kommer ifrån? Vart har du fått din faktiska fakta? Jag är inte naiv, jag tror inte att jag vet sanningen och därför undviker jag att skriva sådana klvartexter som din. Jag tror och hoppas att USA inte kommer att bomba Irak, men detta betyder knappast att jag hoppas på att Saddam kommer att ta över hela världen med sina atombomber, de atombomberna som Sam tydligen har sett.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-17 21:32:00
Zorro
Om jag inte minns fel, var det inte du som skrev tidernas mest vinklade artikel om några muslimska ungdommar i Göteborg? Om det var du så kanske du har överträffat dig själv med banala tankar och primitiva ord.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-18 01:53:00
rh svar på 7
Nej personliga angrepp bekräftar återigen att du egentligen inte har några egna argument utan du hämtar dina åsikter från nån högerinriktad ledarskribent.

Jag har tyvärr aldrig haft någon kontakt med vänsterorganisationer som ung vänster eller dylikt.
Men det är väl knappast något okänt att en stor del av mellanösterns befolkning hellre bränner än hissar den amerikanska flaggan.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-18 11:34:00
Samuel Sirén, svar på svar 8-9
Om du på fullkomligt fullt allvar försöker påstå att Afghanistans folk förlorat på USAs invasion och talibanernas fall är du uppenbart inte riktigt klok.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-18 11:35:00
Samuel Sirén, svar på svar 10
Vilken artikel? Jag har mig veterligen aldrig skrivit någon artikel vare sig om muslimska ungdomer eller om Göteborg.
Inlägg #14: Postat: 2003-02-18 11:38:00
Samuel Sirén, svar på svar 11
Att folk i Mellanöstern ofta bränner amerikanska flaggor för att visa sitt missnöje med Israel och med de västerländska värderingarna kullkastar på intet sätt att glädjestrålande, befriade afghaner viftade med amerikanska flaggor när USAs trupper kom och kastade ut de hatade talibanerna.
Inlägg #15: Postat: 2003-02-18 14:27:00
Mathias Henrickson
USA har kontroll över Kabul, inte över Afganistan. I Kabul finns många flaggviftare men de var där också när talibanerna tog makten, de fanns där också när ryssarna tågade in i Kabul. "Den afganska själen kan köpas men inte ägas", och det verkar fungera. Och jordbruket blomstrar. Opiumodlingarna har blivit tusentals fler...
Inlägg #16: Postat: 2003-02-18 23:05:00
Zorro
Svar på 13: ok då var det fel av mig. Svar på 12: Jag vet inte vad som har hänt eller vad som gällde innan. Vad vet vi om Afghanistan? Hur många civila dog i Kabul under bombningarna? Du tittar på CNN eller nåt dylikt och tror på allvar att du får se och höra om någon objektiv sanning. Om man nu har bombat så ska man ta sitt ansvar, USA har ett enormt ansvar för Afghanistan ett ansvar de inte tar och det kommer bara innebära en ny epok av talibanvälde.
Inlägg #17: Postat: 2003-02-19 16:53:00
Samuel Sirén, svar på svar 16
Du hävdar alltså trots allt på fullkomligt fullt allvar att Afghanistans folk förlorat på talibanernas fall?
Inlägg #18: Postat: 2003-02-19 18:09:00
Zorro svar på 17
Vad jag hävdar eller inte hävdar är: VAD VET DU OM AFGHANISTAN?! Du citerar källor som CNN, Aftonbladet och Expressen och det är källor som jag ser som sekundära, falska och tvetydiga. Jag söker inte en absolut sanning, för den kommer ändå inte serveras, men jag köper inte den sanningen som jag blir serverad. Vad vet du, jag och alla andra i väst om Kabul och talibanerna?
Inlägg #19: Postat: 2003-02-19 18:11:00
Zorro svar på 16 ska det vara...
Kommer de komma tillbaka till makten eller är det över för dem? Är det demokrati där nu, får kvinnorna visa sitt skinn under himmelen? Om du kan svara på detta så är du ett orakel eller ett politiskt geni. Sluta citera en massa subjektiva källor, dessutom; så fort du har en viss sourzeskribent namn överflödigt på din sida kan du börja ifrågasätta dina argument.
Laddar...