Alla ni som demonstrerar för Saddam

Inlägg #1: Postat: 2003-02-17 14:32:00
Åke
"Oss andra"?? Vilka fler är det som ser det på samma sätt som du? Inte många skulle jag tro, ety majoriteten av åtminstone det svenska folket är EMOT kriget. Vilket alltså INTE betyder att man är Saddam-anhängare! Och när fan blev du utnämnd till representant för alla som INTE demonstrerar?
Inlägg #2: Postat: 2003-02-17 14:35:00
Åke
Och hur har du tänkt dig att man ska erbjuda friheten till den miljon människor, eller åtminstone hundratusentals, människor som kommer att DÖ i den här sortens krigföring? Du kanske tycker att det hela är försumbart? Det skulle föga förvåna...
Inlägg #3: Postat: 2003-02-17 14:35:00
Samuel Sirén
Jodå, det är demonstrationer FÖR Saddam, tillsammans med Saddams flinande utrikesminister Tareq Aziz. Och ni skulle sannolikt ha demonstrerat mot USA tillsammans med Heinrich Himmler på den tiden det begav sig! Till yttermera visso målade ni USA-hatare upp samma fantasifulla mardrömsscenario inför invasionen av Afghanistan, och den gick ju alldeles utmärkt, med glädjesjungande, befriade afghaner som lyckliga viftade med amerikanska flaggor -- till er ynkliga femtekolonnares gränslösa harm!
Inlägg #4: Postat: 2003-02-17 14:39:00
Åke
Jag är inte USA-hatare, vilket jag inte tror att det finns särskilt många av bland dem som är emot kriget. Du låter som motsvarigheten till en hysterisk ultrafeminist som skriker "Kvinnohatare!!" så fort man råkar säga att man inte haft råd att vara pappaledig.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-17 14:42:00
Åke
DU hör till dem som föder hat världen över. DU och de lilla klick tokskallar som inte har bättre argument än att rya "USA-hatare" bara för att man är emot onödigt lidande för och dödande av oskyldiga. Lär dig betydelsen av ordet HAT, så inser du att det är DU som hatar här... Du hatar dem som är emot kriget...
Inlägg #6: Postat: 2003-02-17 14:44:00
Åke
Himmler?? Nu får du väl för fan ge dig! Det är bäst att du väger in vad det är du skriver här. Snart lutar det åt hets...
Inlägg #7: Postat: 2003-02-17 14:57:00
Samuel Sirén, svar på svar 4-6
Om du inte är USA-hatare är det förstås ännu mer obegripligt att det är så viktigt för dig att Saddam får behålla sina atombomber och sina andra massförstörelsevapen. Å andra sidan undandrar sig ju väldigt ofta sådana där demonstranters tankebanor alla försök till rationell bedömning.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-17 21:55:00
Åke
Samuel! Du är så blåögd och omogen så det är rena rama farskänslan här. Inte fan vill jag att Saddam ska få behålla sina massförstörelsevapen. Men det finns något som kan kallas VERKLIGT rationellt tänkande. Och DET kan du fan i mig inte stava till! Men jag kan stava till något som jag dessvärre ser prov på alltför ofta; F-A-S-C-I-S-M.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-18 11:33:00
Mikael
Samuel: "Och ni skulle sannolikt ha demonstrerat mot USA tillsammans med Heinrich Himmler på den tiden det begav sig!"
Det där känns lite "argumentum ad hominem" måste jag säga..
Inlägg #10: Postat: 2003-02-18 11:43:00
Samuel Sirén, svar på svar 8
Jaha. Hur tycker du att man skall ta ifrån Saddam hans massförstörelsevapen utan att ta någon hjälp av USAs krigsmakt?
Inlägg #11: Postat: 2003-02-18 11:44:00
Samuel Sirén, svar på svar 9
Javisst, till skillnad från all den utomordentligt sakliga och kliniskt personangreppsfria kritik som alla Saddam-vännerna reagerat med!
Inlägg #12: Postat: 2003-02-18 11:53:00
Mikael svar på 11
Du är väl medveten om att man på många högskoleutbildningar iaf inom det naturvetenskapliga fältet redan på A-nivå lär studenterna att inte använda sig av t.ex. Ad Hoc och Ad Hominem argumentation? Kort sagt, det är dålig stil då dessa argumentationstekniker egentligen bara är _nödvändiga_ när man inte har så mycket att stå på och måste klubba sin meningsmotståndare i huvudet med nånting ändå..
Laddar...