Våldtäktsrisken finns överallt

Inlägg #1: Postat: 2003-02-16 18:34:00
Daniela
Du, som man, har säkert en annan verklighet att visa upp?
Inlägg #2: Postat: 2003-02-16 18:49:00
Michael Ståhlberg
Christers mission verkar vara att förringa
allt från kvinnlig omskärelse till
risk för våldtäkt.
Jag är den förste att kritisera
dalt med kvinnor, men rätt skall
vara rätt. Avskyr skönmålning av
verkligheten.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-16 19:07:00
Christer H
Ja, till exempel den statistik som visar att anmält våld mot män, misshandel, är 20ggr! vanligare än anmälda våldtäkter. Och tittar man enbart på det som sker på gatan, är det ännu farligare att vara man. Men öht. är gatuvåldet ytterst sällsynt. Jag är inte rädd att gå ensam. Sluta att överdriva, och att utmåla kvinnor som offer! CH
Inlägg #4: Postat: 2003-02-16 19:14:00
Daniela
Jag överdriver inte. Jag läser varenda notis i tidningen varje dag. Om det inte är så att det sitter folk som är anställda för att dikta ihop "skrämselpropaganda" så sker det minst 3-3 våldtäkter i Malmö om dagen! Kvinnor ÄR offer i detta sammanhang. Din statistik är dessutom fullständigt ovidkommande. Om övrigt gatuvåld är större eller mindre minskar ju knappast våldtäktsrisken för en ensam kvinna på en öde gata, eller vad vill du ha sagt med dina siffror?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-16 19:30:00
CH
"Christers mission" jävla skitsnack! Jag har aldrig förringat varken våldtäkt eller kvinnlig omskärelse. Vad mer är det jag "förringar"? Allt?? Jag kritiserar här överdrifter angående kvinnoriskvåldtäkt, kontra mansrisk misshandel. Men framför allt ifrågasätter jag riskbedömningen öht. Och jag underbygger resonemanget med fakta. MvhCH
Inlägg #6: Postat: 2003-02-16 20:02:00
CH
2002 anmäldes 260 våldtäkter i Skåne län. Absoluta merparten begicks inomhus av känd förövare. Så 3-3? varje dag är i vilket fall en överdrift. Självklart är våldtagna kvinnor offer, liksom misshandlade män. Jag har aldrig påstått nåt annat. Ja, tidningarna har anställda som är betalda för att bedriva skrämselpropaganda, De kallas journalister. Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2003-02-16 21:19:00
Daniela
Var kan jag läsa om dessa anmälda våldtäkter? D v s vilken är din källa?
3-4 skulle det stå. Jag läser Sydsvenskan och gör det noga. Det är MINST så många fall DAGLIGEN, ja.
Din sista kommentar är oerhört fånig för övrigt...
Inlägg #8: Postat: 2003-02-16 21:33:00
Christer H
Jag kollade BRÅ:s statistik. Jag litar mer på dem än din "dagliga noga läsning", sorry. Varför är du förresten så faschinerad av våldtäktsrisker? Lokala hemskheter säljer! Speciellt mot "oskyldiga", kvinnor, gamla och barn. Därför överdriver tidningarna denna typ av nyheter. Visst är det fånigt.... Mvh CH
Inlägg #9: Postat: 2003-02-17 00:36:00
Daniela
Så med andra ord menar du att de är påhittade och aldrig har hänt?
Statistik kan man bevisa vad som helst med, det borde du veta... Att ett visst brott är större än ett annat innebär knappast att brottet ifråga ej inträffar och att man ska bagatellisera det. Men återigen, jag ska inte begära för mycket av någon som inte befinner sig i dessa skor...
Inlägg #10: Postat: 2003-02-17 12:21:00
Jörgen
Ja med statistik kan man visa vad som helst, men jag litar nog mer på BRÅ än på Sydsvenskans journalisster. Precis som Christer skriver, så har de ju betalt för att slå upp saker som gör folk upprörda så att de köper tidningen.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-20 10:55:00
Tommie Nygren
Dämpa er, alla. Ta inte i så ni bajsar på er. Daniela, du har faktiskt hoppat lite i galen tunna. Att hänvisa till sitt eget nogranna läsande av en tidning och sen säga "med statistik kan man bevisa..." är ju helt galet. Brås statistik är ju över anmälda fall, menar DU att de drar ner antalet för att det ska se bättre ut? De har ingen anledning att göra det, medans en tidning verkligen har en anledning för att fokusera på ett visst brott. Jag tror dock inte de hittar på något, bara överfokuserar.
Laddar...