Därför är kriget mot Irak vidrigt

Inlägg #1: Postat: 2003-02-14 18:35:00
Fredrik Jung Abbou
Min personliga högsta önskan är att Irak snart får uppleva exakt samma möjligheter, och det finns bara en enda realistisk möjlighet att detta blir verklighet och det är att USA med eller utan backning av FN går in och rensar ut skiten och sen får vi bara hålla tummarna att allt faller lika väl ut som i Afganistan. Hoppas du mår bättre by the way.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-14 21:15:00
Jesper N
Om Irak hade varit en isolerad ö av jäkelskap hade jag hållt med dig, men jag kan inte låt bli att fundera på hur fan det skall gå med alla krisande grannfajter. Kommer Israel att ligga 3 km ut i medelhavet efter detta, eller kommer Västbanken bli världens största asfalterade parkeringsplats?
Inlägg #3: Postat: 2003-02-14 21:18:00
SHQ
Paralellerna mellan Afghanistan och Irak är så haltande och skev att den bara går att besvara i en enskild artikel. Afghanistan har däremot inte tagit några 30 år i något språng. Svält, barnadödlighet och stamvälde råder fortfarande. Dom har potenialen att kunna utvecklas. Det hade Korea också efter kriget och dom gjorde tack vare bidrag snarare än den liberala politik ex Norberg flåsar för.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-14 21:21:00
SHQ
Det här handlar inte om utveckling Fredrik. Det handlar om ett folkmord som måste stoppas. Bödeln Brutus heter Saddam och The Kangaroo Court leds av Blair o Bush. Jag hoppas du repar dig du med för du har aldrig fällt en sämre kommentar.........EVER. Var blev du av på e-post listan?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-14 22:12:00
Semper Fi! Do or Die!
Gör det själv! Gör det först och fortsätt att göra det! Vadå? Förvandla hela området till en parkeringsplats och låt handukshuvudena och deras hucklekärringar jobba som parkeringsvakter. Korkad kommentar? Lika korkad som SHQ´s artikel.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-15 11:46:00
SHQ på 5
Jag ser inget i sak att kunna kommentera i det du skriver eftersom jag inte riktigt förstår dig men du får gärna utveckla lite...
Inlägg #7: Postat: 2003-02-18 03:37:00
rh
Svar 5 kanske är lite väl låg nivå på med tanke på ordval som "handdukshuvuden" och "hucklekärringar".

tack.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-18 12:24:00
Fredrik Jung Abbou
Afganistan har ej tagit 30 årigt steg frammåt såklart. Men folkets möjligheter till ett drägligare liv för varje sekund, dag o månad som landet är "säkert" i jämförelse med talibanstyrelse menas här så är det som en annan värld för afganska folket och detta önskar jag även det irakiska folket mest av allt! Hajjar inte hur lyckönskan var det sämsta ever men heller inget jag grubblar ijhäl mig över. Gott Mos!
Inlägg #9: Postat: 2003-02-18 12:26:00
Fredrik Jung Abbou
Epostlistan dödade mig, precis som Sourze, Stockpicker och bokprojekt gjorde. Fick skära i grejorna för att nu satsa all tid på att lyckas gå ut med över 70 i snitt på slutbetyget i vår vilket fan inte är så lätt.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-18 13:00:00
rh
En annan värld där samma "warlords" bestämmer allt som gjorde det innan i Talibanernas namn. Inbördeskrig råder fortfarande och folk är lika fattiga.
Den som sitter i den afghanska regeringen sitter automatiskt på en dödslista antalet attentat och mord på afghanska politiker har väl inget missat
Laddar...