Avsätt George W. Bush!

Inlägg #1: Postat: 2003-02-14 12:45:00
Louise Larsson
Som om inte högern skapar lidande. så länge som människor har olika åsikter så kommer alltid någon att komma i kläm och lida. jojo.

RIKTIGA DIKTATORER!?? så du påstår att saddam hussein inte är en RIKTIG diktator? hm. det var faktiskt ganska lustigt.
tillåt mig skratta! -haha-
Inlägg #2: Postat: 2003-02-14 13:09:00
CalWin
Skulle vilja påstå att diktatorer bara lutar sig mot politisk för att det ska se bättre ut. Det är deras maktbegär som är det centrala, oavsett om det är kommunism eller fascism or whatever. Förtryck som förtryck: Hitler, Stalin, Castro ...
Men Erik har rätt, de kommunistiska diktatorerna står i en klass för sig när det gäller folkmord.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-14 16:16:00
Erik
går du på knark eller? Jag anser att Saddam är en riktig diktator och sålledes slipper han, som alla riktiga diktatorer, kritik från vänstern. Vänsterns största internationella problem är USA och Israel, inte några små folkmördande, torterande härskare som håller sina befolkningar i strypgrepp...
Inlägg #4: Postat: 2003-02-15 00:00:00
Louise
calwin har faktiskt rätt i att diktatorernas politiska ståndstagande inte spelar så stor roll, det är makten saken gäller. jag vet däremot inte varför han talar om kommunismen i sin slutkläm, skulle det "sätta dit" vänstern?
jag tvivlar på att någon inom vänstern skulle försvara folkmord. eller jo, kanske. men inte jag. det finns för övrigt många mkt otrevliga människor som ofta försvarar hitelers handlingar med motiveringen "ni kommunister var många gånger värre i ryssland."
Inlägg #5: Postat: 2003-02-15 00:01:00
Louise
alla diktatorer är väl för fan på riktigt, vem av oss är det som går på knark egentligen, erik???!!! ALLA diktatorer borde förövrigt avsättas på en gång, synd att vi inte vet hur vi ska göra bara. men oj, vad sa jag? vill jag avsätta diktorerna? saddam också? nej, nu måste jag prata i nattmössan, för alla riktiga diktatorer slipper ju kritik från vänstern! och ojsan, vänstern, det är ju jag.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-16 11:29:00
klas
louise: har du något förslag på hur det skulle gå till då? Jamenar, Saddam skulle ju knappast förhandla om det inte fanns en amerikansk arme, redo att invadera, alldeles tätt inpå. Tidigare, 96,97 så var bristen på samarbete från irak så stor att inspektörernas jobb blev meningslöst och de åkte hem. Det är först när usa hotar på allvar som det händer nåt, och då hetsar du mot usa.
Laddar...