Inlägg #1: Postat: 2003-02-13 18:03:00
|
Tommie Nygren |
Precis. Jag tjänar säkert dubbelt så mycket som de som stal, om inte mer, faktiskt, och jag klarar mig inte på min lön. Fast det säger nog mer om mig än nånting annat.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-13 23:56:00
|
H.C. Andersen |
Exakt. Samhället straffar de som inte har valt att utbilda sig, vi som har valt det ska bada i pengar... Jag mår illa när jag tänker på det, alla ska klara sig vare sig man är akademiker eller ej.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-14 10:46:00
|
Anna |
nåja...jag blir jävligt förbannad när t.ex. byggnadsarbetare utan ens gymnasieutbildning klagar på att de har för låg lön, när de har ca 22 000 kr i månaden! De får lika mycket som lärare, som har läst 4-5 år på högskola och tagit studielån som man måste betala tillbaka! Jag tycker det ska löna sig att utbilda sig. För vem kommer få mest i pension sen? Byggjobbaren såklart!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-14 15:24:00
|
H.C. |
Oj vilken jante. Jag utbildar mig, det är ett val jag har gjort, men jag förväntar mig inte att jag sak tjäna mer än andra i samhället. Jag hoppas jag mår bra och får det bra.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-16 22:10:00
|
Anna |
Näe, så tänker inte jag! du utbildar dig säkert till civilingenjör, eftersom du kan strunta i risken att det blir svårt att betala tillbaka lånet sen! Tyvärr måste jag säga att jag kommer att välja utbildning helt efter lönen!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-16 22:11:00
|
Anna |
På Plus ekonomi gick de igenom en 19-årg lärarstuderandes ekonomi. hon skulle bli lågstadielärare och studera i 3,5 år. Med hennes blivande lön kommer hon att vara skuldsatt till dess hon fyller 50!!! Och tjäna mindre än en sopåkare. Är det rätt kanske?
|
|