Om reklam

Inlägg #1: Postat: 2003-02-13 14:59:00
Christofer Olsson
*suck*
Ibland blir det bara för tydligt
hur onödigt det är att anstränga sig..
Tanken att konsumenten inte
skulle utvärdera prisvärdheten är
absurd. Men varför slösa tid
på någon som inte anser
att reklamens budskap är en faktor i konsumentens val?
Inlägg #2: Postat: 2003-02-13 15:19:00
Mike
Vem anser det? Reklamen får dig att PROVA nya/alternativa produkter. Om du inte blir nöjd återgår du till det vanliga. Blir du nöjd blir du trogen den nya produkten.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-13 21:27:00
Jon
Mike: Och vilken tur att det finns röd och grön gubbe, annars skulle en del vara tvungna att SJÄLVA välja huruvida de ska stå eller gå. Reklamen är vaselinet som får den marknadsekonomiska rövknullhierarkin stora företag kör över små som inte har råd med dyr reklam att fungera.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-13 22:56:00
Mikael
Mike: Sen brukar ju vissa av oss skriva ner vilka produkter som vi sett reklam för innan vi åker och handlar, för att undvika att ge pengar till någon som slösar pengar på sån skit.. jag går på högskola, brukar umgås en hel del med studenter på någon sorts "media med reklaminriktning":s utbildning, och de flesta av dessa individer skulle få sämre resultat på ett iq-test än min katt..
Inlägg #5: Postat: 2003-02-13 23:42:00
Mike
3. Fast små företag har andra fördelar som väger upp. De är t.ex. flexiblare kan byta riktning snabbare dessutom kan, de om de har en bra produkt, växa och bli stora.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-13 23:48:00
Mike
4. Verkar som dina studier inte tar så mycket tid om du har tid med det. Sen tror jag att du tillhör en mycket liten minoritet om du verkligen gör så konsekvent. Hur högt IQ man behöver för att göra effektiv reklam vet jag inte, det är väl till stor del ett "hantverk" som de flesta yrken.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-14 01:02:00
Mikael
Mike: Är inte någonting jag går in för särskilt hårt, men jag försöker att undvika de produkter som det görs mycket/dålig reklam för McDonalds o andra som pumpar ut stora mängder reklam, och även reklam som är dåligt dubbad... Poängen med att nämna iq-testet var att på så lite utrymme som helst poängtera det stora flertalet individer jag träffat som är intresserade av reklam och jobbbar med eller studerar reklam är jubelidioter som skiter i allt utom att ha pengar och se bra ut..
Laddar...