Om feminism, porr och genusgräl

Inlägg #1: Postat: 2003-02-12 00:24:00
Magdalena
Nu blev jag faktiskt lite ledsen. Anledningen till att jag tog med citaten var inte för att visa att jag hade rätt och han fel utan för att visa hur diskussioner lätt spårar ur,speciellt vid såna laddade ämnen. För ingen kan väl på allvar tycka att ett bilinbrott går att jämföra med en våldtäkt? Jag ville bara visa hur lätt diskussioner urartar till pajkastning,speciellt när en man och kvinna debatterar.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-12 00:31:00
Magdalena
Jag gjorde nog en miss där i och för sig,jag skulle tagit med att vissa kvinnor antydde att män som inte höll med var våldtäktsmän. Min stora poäng var att vi hela tiden missförstår och talar förbi varandra. Jag har ju faktiskt med några exempel på extremt korkat beteende från kvinnor också. Men jag tycker att din kommentar sammanfattar min artikel ganska bra. Vi kan aldrig mötas. Hur man än gör blir det missförstånd.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-12 00:32:00
Magdalena
Och det är tydligen inte bara vi kvinnor som tror att männen ständigt är emot oss,det omvända är nog lika vanligt det... eller har jag missuppfattat din kommentar?
Inlägg #4: Postat: 2003-02-12 11:13:00
Christer H
Ja, du har missuppfattat mig om du tror att jag hävdar att ni kvinnor ständigt är emot mig/oss män. Tvärtom håller nästan alltid kvinnorna i min närhet med mig. Däremot i diskussioner här på S, och ännu mer på uttalat feministiska siter, är det som du beskriver. Jag tycker också att man visst kan jämföra bilinbrott och våldtäkt, det beror helt på sammanhanget, och det går alltid förlorat vid lösryckt citerande. Mvh CH
Inlägg #5: Postat: 2003-02-12 22:11:00
low.
objektivitet finns inte. sluta bedra er själva. och bilinbrott och våldtäkt är inte jämnförbart. om du fick välja mellan att bli våldatagen och att få inbrott i din bil, vad är ditt val?
Inlägg #6: Postat: 2003-02-13 01:35:00
Eva
low. Varför ber du oss jämföra brotten våldtäkt och bilinbrott om de inte är jämförbara? Jag anser att de går att jämföra. Våldtäkt är ett allvarligare brott tex, men båda går att förbygga fast på olika sätt. Varför missförstå som Magdalena? Varför inte försöka sätta sig in i motpartens argument utan hat och misstänksamhet?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-13 09:54:00
Magdalena
Och du har visst missförstått hela min artikel. Eller så har du inte läst den. Och jag hoppas att du inte menar mig när du pratar om "hat och misstänksamhet" Skulle också vilja höra vad det är jag har "misförstått"
Inlägg #8: Postat: 2003-02-13 10:34:00
low.
eva exakt vad av det jag skriver är det du inte förstår? det är varken hat eller förakt från min sida. bara en notering av att vid en jämförelse så är det så stor skillnad att en jämföresle dem emellan är orimlig.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-13 11:17:00
Christer H
Hahaha... detta är ju riktigt roligt. low. ber oss jämföra, för att se att det inte går att jämföra... Ett praktexempel på ords olika betydelser. Nu är det dock inte etymologisk kunskap low. vill meddela oss, utan visa att vi har fel. Självmål low. självmål! Magdalena, du missförstår ju uppenbart mig svar 3, "hat" osv. var nog inte riktat till dig, snarare medhåll. Mvh CH
Inlägg #10: Postat: 2003-02-13 11:34:00
Magdalena
Min fråga om hat och misstänksamhet var till Ewa. Hon skriver luddigt utan att förklara vad hon menar,därför undrar jag. Hon säger ju att jag missförstått något men talar inte om vad. Dessutom tycker jag att det är en lite spydig underton i kommentaren vilket är en ännu större anledning att förklara vad man menar. Och jag vill återigen understryka att min artikel inte innehåller någonting om vem som har rätt eller fel. Den tar upp kommunikationsproblem som lätt uppstår.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-13 12:53:00
hög?
Det är ju inte brotten i sig som jämförs utan beteendet. Var parkerar du helst din dyra bil? Inlåst i ditt garage eller på en skum bakgata där ingen märker ett inbrott? På samma sätt bör man kanske som tjej undvika mörka ensliga platser så långt det går för att minska risken att bli utsatt för en överfallsvåldtäkt. Och nej, jag menar inte att man ska låsa in kvinnor hemma. Jag menar att just nu krävs det en smula försiktighet.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-13 12:53:00
hög?
För att svara på din fråga 5 så skulle jag hellre få inbrott i bilen men vad vill du ha sagt med det?
Laddar...