|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-08 22:35:00
|
|
jnne |
inte mycket att tillägga. du är så "redig" i din analys.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-09 00:53:00
|
|
Jan E |
Erik, där kom till slut avslöjandet om var du hör hemma. Du ville ju ogärna bekänna färg i alkoreklamdebatten. Jag hade dock det på känn hela tiden. Då vet vi var vi har dig, en förbudsivrande vänsternisse helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-09 03:31:00
|
|
Erik Lindgren |
Jan E, du ger mig argument för att hålla politiskt ställning hemlig. Vissa människor underförstått: du kan uppenbarligen inte särskilja egna fördomar och fakta. Du upplever att ett enda yttrande från mig avslöjar allt, men tyvärr, världen funkar inte så. Och att behöva stå ut med känslomässigt grumlade argument från någon som inte kan skilja på fördomar och fakta är enbart tröttande.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-09 03:38:00
|
|
Erik Lindgren |
Du har inte fört särskilt långa, eller djupgående, diskussioner med mig, du kan alltså inte yttra dig överhuvudtaget om någonting som har med mig att göra, förutom rent grundläggande saker, som ex. mitt namn. Men om du så gärna vill placera mig i ett fack kan jag hjälpa dig: Jag är vad jag kallar kommunist. Och för att späda din onanifantasi kan jag även tillägga att jag dyrkar våld, blod, krig, massmord, koncentrationsläger, antidemokrati, fanatism, trångsynthet, kategorisering, osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-09 11:52:00
|
|
Jan E |
Ta det lugnt Erik, du är tydligen lättretad. Och väldigt vulgär fick jag också veta. Jag ville bara ha en bekräftelse på att du tillhör vänsterkanten. Och den bekräftelsen gav du mig med besked. Om mig och mina eventuella fördomar vet du dock inte ett smack.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-09 17:27:00
|
|
Erik Lindgren |
Så, du har inte yttrat en enda fördom hittills, intressant. Då återkommer vi till det centrala, vår diskussion från början rör på inget sätt politisk ställning, så varför ini helvete måste du får reda på det?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-09 17:37:00
|
|
Erik Lindgren |
Min stilla analys av att du vill veta var jag står lyder: Att du vill veta var jag står politiskt grundar sig i att du vill kunna placera in mig i ett fack. Att placera in folk i fack leder oundvikligen till att man har fördomar om dessa mänskor, då man automatiskt förknippar vissa fack med vissa egenskaper. Detta är mycket orättvist mot individen då man på inget sätt egentligen vet något om personen i enstaka frågor.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-10 01:06:00
|
|
Jan E |
Du placerar själv in dig i ett fack genom kommentarer av typ ”Kommunistisk revolution innebär inte heller att man nödvändigtvis måste döda folk. Vad det däremot innebär är tvång, på det sättet att man skall tvinga företag att bli statliga och ledningsstyrelser att bli demokratiska”. Och hur skulle det att med demokratiska metoder gå till att tvinga företag att bli statliga om man får fråga? Säg att du skojar, annars får man nog avfärda dig som en riktig stolle.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-10 16:45:00
|
|
Erik stollen Lindgren |
Var står det att man skulle tvinga dem med demokratiska metoder? Tvång är inte en demokratisk metod alltså kan man inte tvinga någon demokratiskt. Däremot kan man hävda att man har ett demokratiskt stöd för detta tvång, om en folkmajoritet röstar för sådant handlande.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-10 16:57:00
|
|
Erik stollen Lindgren |
Jag placerar mig inte i något fack genom att hävda det som du citerar. Vad jag däremot gör är att jag rapar marxistisk ideologi, det är två olika saker. Bara för att jag läst marxistisk ideologi, betyder inte det att jag sympatiserar. Du kan inte beskylla mig för att orsaka dina fördomar.
|
| |