|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-07 15:31:00
|
|
d. |
När man har läst dina inlägg om andra artiklar så inser man att du är emot att något överhuvudtaget liberaliseras. Vi ska alla vara robotar under staten. Och i övrigt vill jag säga som "Jan E." - att vuxna människor blir inte plötlsigt lallande alkoholister för att de ser en annons för alkohol.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-07 15:41:00
|
|
Erik Lindgren |
d, du ska inte uttala dig om mina politiska åsikter om du inte har större inblick i dessa, vilket jag anser att du inte har. Frihet är ett ord som andra, det har en positiv och negativ sida. Att vara fri att göra som man vill kan vara positivt, men också negativt. Människor är inte rationella varelser som handlar för sitt eget och andras bästa jämt. Tyvärr. Alkoholreklam kommer leda till ökad konsumtion, vare sig du håller med eller inte. Alkohol har, som frihet, en baksida och en framsida.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-07 15:59:00
|
|
d. |
Jag bygger min åsikt om din politiska tillhörighet i mängder av svar du har gjort på andra artiklar. Men det kanske råkar finnas två "Erik Lindgren"?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-07 16:00:00
|
|
d. |
Och Erik jag tror inte att reklam kommer att leda till ökad konsumtion oavsett om du håller med eller inte. Alkohol får redan idag mängder med reklam, fast obetald sådann, genom alla dessa vi och öltest som alltfrån kvällstidningar till glossy magasin och TV gör jämt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-07 16:01:00
|
|
d. |
Men jag håller med om att både frihet och alkohol har minst två sidor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-07 16:01:00
|
|
Daniel |
Jo, det är nog sant det här med reklamen, jag menar, i Ryssland sups det ju inte alls ...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-07 16:17:00
|
|
Erik Lindgren |
d: Jo, självklart finns det alkoholreklam redan idag, men jag ser inget positivt i dennas ökning och effektivisering. Snarare nackdelar. Det där är som att säga att det spelar ingen roll om vi droppar 15 atombomber till, vi har ju fan redan släppt två. Daniel: Alkoholbruk har fler orsaker än reklam. Vi drack som ryssarna förr i världen, då hembränning var lagligt. Och då fanns ingen reklam. Helt lättlurade är vi människor inte, även fast vi många gånger faller för billiga trick.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-07 16:19:00
|
|
Erik Lindgren |
d: jag säger som nazzarna gör om judar, en erik lindgren är en erik lindgren är en erik lindgren...tyvärr.
|
| |