|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-07 14:53:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Sätter man på sig kondom efter det svaret då öppnar man ju för att bli beskylld för allt möjligt. Verkligheten är nog lite mer komplex.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-07 14:57:00
|
|
Josefine Alvunger |
Mmm sant. Man kan bland annat bli beskylld för att vara rädd om sig och sin partner med tanke på könssjukdomar. Man kan också bli beskylld för att vara extra försiktig med tanke på att p-piller bara är säkra till 99.99 Plus till Reimarker som tar sig an detta tema.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-07 15:28:00
|
|
Thomas L. Aabo |
I verkligheten kan man bli beskylld för att "tror du inte på mig?! ".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-07 15:50:00
|
|
Erik Lindgren |
Man vet ju hur människor är, inte helt omöjligt att brudjävekln ifråga skulle spåra ur helt och bli vrångs om fan. Du litar inte på mig, bjäfs bjäfs.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-07 16:55:00
|
|
Kalle G |
"Vad hon sa el inte sa spelar eg, ingen roll." Josefine, så vad du egentligen säger är, "Lita aldrig på vad en tjej säger!"
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-07 17:50:00
|
|
Josefine Alvunger |
Thomas: Jo men då kanske man skall fråga sig vad det är för brud man dragit hem...
Kalle: Vad jag eg. säger är långt ifrån det du skrev. Du kan läsa om mitt inlägg om det var nåt du missförstod.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-07 19:58:00
|
|
Lisa |
Visst det var jättetaskigt att tjejen, men är det så viktigt för en kille att få knulla med en okänd tjej att han hellre riskerar att hon blir gravid än att hon blir sur och han inte får ha sex?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-08 22:36:00
|
|
Christer H |
Josefin och Lisa, er inställning är skrämmande. Jag hoppas era ev. killar läser detta, och tänker till...Problemet här var ju att tjejen planerat detta på ett sataniskt sätt. Mot killen OCH mot barnet! Att en befruktning kan ske av misstag är allom bekant, men vill man inte ha barnet finns alltid abortmöjligheten. Ingen sund kvinna sätter ett barn till världen mot faderns vilja! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-09 15:11:00
|
|
Kalle G |
Josefine, jag har läst det igen, men så insåg jag att vad du säger inte spelar någon roll...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-09 23:13:00
|
|
pUs |
Jag är inte rasist, men...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-10 11:17:00
|
|
Kalle G |
pUs, syftar du på mig? Det var en travestering på Josefines första kommentar, "Vad hon sa el inte sa spelar eg, ingen roll.".
I övrigt är det väl ett välkänt problem, mannens sexualdrift och kvinnans fullkomliga makt över följderna.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-10 12:22:00
|
|
Josefine Alvunger |
Christer, min ev. kille har väl inte mkt med det här att göra? O jag kanske är ett militant aggrolebb så min ev. flickvän kanske borde läsa så jag inte lurar på henne en unge.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-10 12:22:00
|
|
...J igen |
Jag har redan skrivit att jag anser att hon är en blåst brud, inget mer med det. Men fortfarande ligger väl befruktningsansvaret på bådas ansvar, hon kan inte bli gravid utan hans spermier, vilket kräver att han ger dem till henne. En liten plastpåse och så hade hennes jävulska plan gått i stöpet. Dock håller jag med till till fullo om din kommentar i svar 8 sista meningen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-10 12:22:00
|
|
..och så en gång till... |
Kalle G: visst är kvinnans fullkomliga makt över följderna ett problem, men vad har mannens sexualdrift med det att göra? Så tycker jag att Lisa gör en bra poäng inlägg 7.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-10 12:25:00
|
|
Christer H |
Ja Kalle, problemet är kanske välkänt för en del, men varför problematiseras det aldrig offentligt i könspolitiska termer? Svårt? förvisso, men att vifta bort det med "använd kondom", är ett hån mot alla drabbade. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-10 12:36:00
|
|
Christer H |
Hur lurar aggrolebbar ungar på varann? Inseminerar dom varandra i sömnen?? Du förenklar en svår och viktig fråga om makt över andras liv, till att handla om "en liten plastpåse"... När verkligheten visar på kvinnors makt och mäns maktlöshet, så vill ni kvinnor, feminister, genusforskare mfl. inte erkänna problemet. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-10 12:40:00
|
|
Kalle G |
Christer, jag menade inte att vifta bort problemet. Jag var bara förvånade att vissa aldrig verkar ha hört talas om det tidigare, och inte verkar se det som ett problem. Och Josefine, vad sexualdriften har med barnalstring att göra? Ja det kan ju du fundera på.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-10 15:12:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Josefine svar 6. Kom in i verkligheten. Efter en sådan dialog kan man inte sätta på kondom. Det var därför ditt snack är motsatsen till klokt.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-10 17:27:00
|
|
Josefine Alvunger |
Jaja, det är bra grabbar. Jag får inte ut mkt av förlöjligande inlägg och ordklyverier i detta forum. Jag vill och försöker bemöta er på ett respektfullt sätt, men tappar lusten och orken. Vill ni fortsätta i en högre intellektuell division utesluta personangrepp, föra det till en strukturell nivå, införa korrekta ref. till litteratur och fakta är min mailadress fortfarande tillgänglig.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-02-10 17:27:00
|
|
J. Alvunger |
Jag är också beredd att stödja er i er kamp, ni verkar angelägna. Gå med i Antifeministiskt samfund. Finns websida. Där kommer ni också finna en hel del trevliga argument för er sak. Läs på, så hörs vi igen, då kan vi verkligen få ut något av diskussionerna.
|
| |