Storleken har betydelse!

Inlägg #1: Postat: 2003-02-07 13:51:00
Kalle G
Sedan, att programmet var underhållande tvivlar jag inte på efter din beskrivning, däremot att det var lärorikt och skulle passa i högstadieundervisning undrar jag? Det verkade mest handla om att göra sig lustig över killars/mäns komplexa förhållande till en del av sin egen kropp. "Tänk om en hund biter av den." Ja, jösses...
Inlägg #2: Postat: 2003-02-07 15:26:00
Ramona Danlen
Undervisande i det syftet att ta bort många fördomar om mannens respektive kvinnans inställning till sex! Det fanns så mycket mer än det jag berättade om.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-07 17:24:00
Kalle G
Enligt din artikel verkar den snarare förstärka än ta bort fördomar. T ex "alla jämför i omklädningsrummet", fördom! "Killar mäter sina snoppar ideligen", fördom! "Killar runkar flera gånger om dagen" tja, inte alla. Jag tror faktiskt det är en minoritet som gör det mer än ett par gånger i veckan. Killar runkar i grupp så fort de är tillsammans, fördom!
Inlägg #4: Postat: 2003-02-07 17:26:00
Kalle G
Det enda vettiga var väl att snoppen kan svika oss vid nervositet, och att lusten inte försvinner vid 40, men det vet väl de flesta redan? Fast de kanske tog död på andra fördomar i programmet, som du inte hade med i artikeln?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-07 17:29:00
Kalle G
Men det är ju alltid så, när det ska "dokumenteras" i TV eller press om ungas sexliv, det är ju aldrig vanligt folk som är med, utan de ska ha en dragning åt något håll, runka 3 gånger om dagen eller minst 8 one-night-stand i månaden. För annars blir det ju inget intressant.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-07 17:31:00
Kalle G
Sedan stör jag mig på det här med tjejer som sitter och fnittrar och kommenterar killarnas "förmågor". "Hans morsa kom in när han låg och runkade!" Javisst, jättekul... När får vi se en "dokumentär" om tjejer och deras förhållande till sitt kön, som underhållning?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-15 18:30:00
Oskar S
Det ÄR kul och har du självdistans så inser du nog det själv också. Det hade varit nästan lika roligt om en tjej råkat ut för det .
Men bara nästan.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-17 11:55:00
Kalle G
Programmet kanske VAR kul? Jag såg det ju inte, så jag vet ju fortfarande inte om programmet var dåligt, eller om det bara var artikeln om det som var dålig.
Laddar...