Inlägg #1: Postat: 2003-02-05 14:40:00
|
Jon B |
Det är synd att den här debatten, som kunde vara intressant, har kommit att handla mest om dåligt språk och dåliga argument. Den "tredje vägen" har efterlysts, men inte beskrivits.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-05 14:43:00
|
Faczimil |
Sourze´s nya stil: skitungarna skall visa erfarenheten vad som gäller.
Zuc!!Zigh!! Stå på dig, Ramona.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-05 15:27:00
|
Erik Lindgren |
Hej alla, jag heter Ramona. Jag är större och bättre än er. Jag är mer erfaren än vad ni är. Jag har gjort allt ni kan komma på, därför har ni ingen somhelst rätt att käfta emot. Jag är allsmäktig och vet allt. Vänj er: det är bara så det är, helt enkelt.
Jag kan säga vadsomhelst och ni vet att det är sant, medan allt ni säger är fel och konstigt. Jag garvar åt er, för att ni är så dumma. The song ramonas the same...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-05 15:49:00
|
Thomas L. Aabo |
Stå på dig Ramona. Låt inte vänsterfjunen tysta dig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-05 15:55:00
|
Stefan |
Vill man ha en seriös debatt är ens huvudsakliga skyldighet mot läsarna/åhörarna att uttrycka sig på ett sådant sätt att missförstånd undviks så långt som möjligt. Ramonas artiklar lämnar en del att önska vad gäller klarhet och uttrycksformer, vilket borde vara uppenbart när man läser svarsinlägg och kommentarfältet. Det är en övningsfråga och ett livslångt lärande som har rätt lite med ålder att göra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-05 16:01:00
|
zoe |
hejsan!
Tyckte att din berättelse var intressant och du har rätt i att få känna dig kränkt.. och du hade oxå även rätt i allt du skrev.
Men tyvärr så är vi ju bara människor och vi gör inte rätt i allt vi säger o gör, o alla har sina problem och sin historia att berätta även om man är svensk, invandrare ellr var man än befinner sig på klotet! Men som tur är så utvecklas vi ju! och vem vet snart kanske nån kommer på en lösning som alla blir nöjda med!!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-05 17:13:00
|
jnne |
efter ha läst din historia, som inte var speciellt unik eller dramatisk. men din
så förstår jag att du använder detta forum som sysselsättning och terapi. men din aggresivitit får du nog gå till en hjärnskrynklare med.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-06 10:03:00
|
kee |
men jag då? jag svarade ju också. Jag försökte öppna upp för en debatt där flera kunde delta utan att hemfalla åt hink och spade eller vad det nu var. men ber ramona om "ingen diskussion" blir det ju svårt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-06 15:47:00
|
Greger |
Bra. Fortsätt skriv, jag tycker dina artiklar är intressanta!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-06 22:57:00
|
Stefan |
"Jag är fullständigt beroende av Sourze som tidsfördriv..." - ursäkta, men använd den myckna fritid du har till att läsa, studera, skapa och utveckla dolda sidor mer hos dig själv. Livet är mycket mer än bara en sida på internet, slösa inte bort det i onödan. Läs Proust om du inte redan gjort det. Kräver ett par veckor/månader av koncentration och uppmärksamhet, och berikar livet tusenfalt tillbaka!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-14 18:53:00
|
Angelica |
Måste säga att jag håller med Ramona. Det verkar som om att har man skrivit en artikel en gång som en viss person inte tyckte om, så håller denna personen att ge negativa kommentarer i alla texter man skickar in oavsett vad de handlar om. Varför inte behandla var text för sig oavsett vem som skrivit den, utan personliga åsikter om skribenten?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-17 21:54:00
|
SHQ |
Den här verkade mer sansad, genomtänkt och längre än vad du brukar skriva i vanliga fall. Bra.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-17 21:54:00
|
SHQ |
Den här verkade mer sansad, genomtänkt och längre än vad du brukar skriva i vanliga fall. Bra.
|
|