Trött på kvinnlig narcissism

Inlägg #1: Postat: 2003-02-04 13:05:00
Thomas L. Aabo
Bravo Michael. både innehållet och att du vänder på det så att de kan spegla sig i det egna eviga gnället och tjatet. En solklar femetta!
Inlägg #2: Postat: 2003-02-04 13:57:00
Mike
Skönhet tolkar vi som ett tecken på god hälsa enligt biologisterna. Därför dras vi till "vackra exemplar" av vår egen art. Vi vill helt enkelt öka chanserna till att vår avkomma ska överleva.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-04 14:31:00
Michael Ståhlberg
Tack fan-klubben! Själv åter missnöjd med min artikel, men. . . och detta är ett viktigt
men, att jag drar fram det här med fula killar och män
är jag nöjd med. De killarna skapar
inte komplex hos tjejerna. De är
liberala i sin syn på kvinnlig skönhet och kräver inga fotomodeller.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-04 16:28:00
Michael Ståhlberg
Åter bra rubrik verkar det som.
Om man satsar på att bli mycket
läst. Porriga rubriker och angrepp på feministiska ikoner verkar vara
knepet här. Tyvärr levererar jag
inte - så mycket som mina kära
bröder Thomas, Erik etc. tycker.
De gillar nog mina åsikter mer än
hur jag skriver, liksom deras
feministiska kontrapunkter ger mig
sänkt sedebetyg.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-04 19:10:00
Keno
Klockrent...
Inlägg #6: Postat: 2003-02-05 10:40:00
Mino
Och varför tittar alla snygga killar inte på "halvfula" tjejer?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-05 17:07:00
Ful kvinna lycklig med ful man
Varför denna misogyna utgjutelse i början? Du skriver om lagar som gäller för båda könen, det är inte unikt för kvinnor . Att vara snygg är ett plus i vårt samhälle ? och i SYNNERHET gäller detta kvinnor. Man får undra vem som är mest narcissist här, för till att bli en vuxen människa innebär att man kan acceptera sig själv och älska en helt vanlig människa, som inte är ursnygg. Och beundra dom vackra med måtta och utan avund.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-05 17:24:00
hj
"Skaffa vettigare intressen!" Det där tål att upprepas hur många gånger som helst. Bra sagt!
Inlägg #9: Postat: 2003-02-07 03:24:00
Anna Hahne
Att ifrågasätta människors behov av vackra kroppar är att ifrågasätta människans sexualitet. Men det finns vissa skillnader mellan könen som översatt till dagens proportioner och exploatering av "kulturell" skönhet kan skapa dessa hjärnspöken hos många människor har idag.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-07 16:49:00
Amanda
"En rik man är aldrig ful" var det visst nån golddigger som sa.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-08 11:52:00
Stella
"naturligt"-argumentet har redan grundligt skjutits i sank på Sourze, och står inte för någon särskild sanning här heller. Det att ett beteende förekommer "naturligt" kan aldrig vara en moralisk grund för att acceptera det, sen är det fullkomligt egalt om mänskligheten tänder på rakade öron, decimeterlånga tånaglar eller vem som kan få upp störst gurka i näsan.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-08 18:56:00
q
Ja det är bra! Ge de där ynkliga, patetiska och självömkande kvinno-äcklen vad de tål! Feminismen är ingenting annat än en väckelserörelse som lovar vackra prinsar till alla kvinnor. Det är en exploatering av kvinnors girighet efter åtrå. Att vilja synas, att vilja vara främst, att vilja ha snyggare pojkvän än alla andra. Kvinnors attityd till skönhet är vedervärdig.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-14 13:25:00
SHQ
Suck...ännu ett fall av okynnesanvändande av ordet narcissism. Måste nog börja reda ut det här.
Laddar...