|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-03 17:07:00
|
|
The Enforcer |
Inte alls propaganda. Sätt dig in i situationen eller var tyst.
Muslimska friskolor ska stoppas.
Vem fan vill ha hjärmtvättade ungar?
I så fall så får de frivilligt, med egna medel bekosta detta under kvällstid - och bort med slöjorna för skolbarn. Nog med allt djävla veleri!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-03 17:14:00
|
|
Ramona Danlen |
Jag har aldrig stoppat en enda synagoga,moske eller kyrka även om jag skulle vilja för mig är religion ett fult sätt att mästra svaga människor. Detta är ingen simpel propaganda! JAg är stolt över Sverige och jag vill inte att barn ska behandlas på detta sätt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-03 18:22:00
|
|
Erik Lindgren |
The Enforcerer: Religion i sig är inte synonymt med maktmissbrukeri. I Koranen står inget om att våld är bra, tillåtet eller rekommenderat. Vill man, av egen vilja, ha slöja får man det. Det kallas religionsfrihet och är positivt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-03 21:28:00
|
|
Tampa |
Att. Enforcer.
Vill du stoppa alla religiösa friskolor eller bara de muslimska ? Mig veterligen så kommer kristendom, islam och judendom från samma filosofiska träsk så varför inte stoppa dom allihop?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-04 10:09:00
|
|
Kim |
Religösa friskolor är samma skit allihop. Hjärntvätt. Sen är det ju det där med "fri vilja" och slöja....det rimmar så illa i mina öron.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-05 01:58:00
|
|
Erik Lindgren |
Religiösa friskolor vore helt okej, om idioterna kunde sluta förvanska fakta med sin jävla tro hit och dit. Istället för biologi läser vissa kristna friskolor om Adam och Eva. Idioti.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-05 20:25:00
|
|
Mike |
1. 3. 4. 5 Toleransen är en mycket tunn förnissa hos vissa när det gäller religionsfrihet tydligen. Tror ni föresten att de barnen lär sig i Svenska skolan idag verkligen är objektiva ovinklade fakta? Om något sådant ens finns?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-06 02:28:00
|
|
Erik Lindgren |
Ovinklad fakta i samhällsfrågor är svår att finna. De enda ovinklade fakta, som definitivt är oviklade, är nog naturlagarna, som tyngdkraften. Att tro att det man lär sig i skolan är ovinklat är dumt, dock kan ju lärare välja att vinkla mer eller mindre, det beror på hur mycket man klarar att särhålla undervisnigen och sin egen politiksa uppfattning. Jag skulle därför aldrig bli lärare i ett samhällsämne. Min undervisning skulle isf klassas som propaganda, nästan iallafall.
|
| |