Hellre slöja än anorexi?

Inlägg #1: Postat: 2003-02-03 15:50:00
A. Linden
Hallå, vänta nu samma sak gäller det att fanatiska svenskar nazister och vanliga svenssons otvivelaktigt delar plats med fanatiska och normala muslimer i kvinnoförtryck. Är jävligt trött på västerläbds självgodhet. Sexismen är global och yttrar sig bara olika i sin form, men grunden är det samma oavsett om man bor i Talibanernas kabul eller stockholms innerstad.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-03 15:59:00
A. Linden
Anders du verkar inte förstå, här i väst självsvälter kvinnor sig, hos talibanerna svälter de. I väst opererar sig kvinnor för att uppnå kvinnlighet, i muslimska länder sätter de på sig slöja för att uppnå kvinnlighet. Var är skillnaden? Jo, i formen av förtrycket, men orsaken är det samma, att leva för andra och inte sig själva.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-03 17:47:00
Conny Samuelsson
A.Linden: Problemet med vanliga Svensson, är att hon inte bryr sig , utan låter andra bestämma över hennes liv. Nazist är hon inte!
Inlägg #4: Postat: 2003-02-04 08:37:00
Janne
Om jag förstår A, Lindén rätt så har en kvinna lika bra eller dåligt, med samma möjligheter, vare sig hon bor i Kabul eller i Stockholm. Hur länge sedan var det du bodde i Kabul, för det måste du ha gjort för att kunna ha etn så tvärsäker uppfattning. Det är dessutom intressant att du kan uttala dig bestämt om att alla vanliga svenska män är sådana undermåliga varelser.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-04 13:09:00
Anders Bolinder
Jo du A. Linden!
Det skulle nog inte skada att ta sig en lite tur utanför de "västerländska" gränserna, utanför de alltid sâ politiskt-korrekta umgängeskretsarna.
Nej A. Linden! Kvinnorna i Tabul dog eftersom de nekades vârd, mat och minsta tänkbara männskliga rättighet, bara för att de var kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-04 13:10:00
Anders Bolinder
Jo du A. Linden!
Det skulle nog inte skada att ta sig en lite tur utanför de "västerländska" gränserna, utanför de alltid sâ politiskt-korrekta umgängeskretsarna.
Nej A. Linden! Kvinnorna i Tabul dog eftersom de nekades vârd, mat och minsta tänkbara männskliga rättighet, bara för att de var kvinnor.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-04 14:39:00
A. Linden
Anders, skalan på förtryck är givietvis olika överallt, men dock kvarstår faktumet att grunden är det samma överallt. Ja, du har säkert rätt att kvinnor i kabul dog av de anledningar du nämner, men detta hindrar inte att det är lika sant att kvinnor i väst får sämre vård, mindre mat och mindre mänskliga rättigheter p g a de är kvinnor.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-04 14:41:00
A. Linden
Anders, en uppriktig fråga. Vad tyckte du om Gudrun Schymans s k "Talibantal"?
Inlägg #9: Postat: 2003-02-04 14:42:00
A. Linden
Conny Samuelsson, formulera om din fråga. Förstår inte var du vill komma.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-04 14:47:00
A. Linden
Janne, nej då har du inte förstår alls. Jag menar att förtycket mot kvinnor är globalt och inga män är bättre eller sämre i sin behandling av kvinnor, det enda är att förtryckens uttryck har olika former. Hur jag har rätt att uttala mig om oss män på det sätt jag gör, är för att jag är man själv och vet hur majoriteten av oss tänker.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-04 15:12:00
Kalle G
Käre A.Linden, kvinnor i väst dör eftersom "det är lika sant att kvinnor i väst får sämre vård, mindre mat och mindre mänskliga rättigheter p g a de är kvinnor." påstår du. Hur kommer det sig då att kvinnor i Sverige allmänt är friskare och lever upp till 6 år längre än männen?
Inlägg #12: Postat: 2003-02-04 15:41:00
A. Linden
Kalle G, ja om de inte slås ihjäl, våldtas först, det du pratar om är om man dör av naturliga orsaker. Statestik tar som sagt inte med i beräkning ovanämnda faktorer. Sedan, sa jag väst, vilket gör att kvoten på livslängd och hälsa dras ner drasitiskt ifall vi räknar in hela västvärldens kvinnliga befolkning.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-04 16:19:00
Kalle G
Skillnaden på 6 år är MEDELlivslängd, alltså är alla orsaker inräknade. Kan du tala om ett enda land i västvärlden där männen har längre medellivslängd än kvinnorna. Visste du förresten att antalet kvinnomord i Sverige är c:a 30-35 per år. Antalet män som mördas är ungefär 150/år. Och varje år dör 50 män pga olyckor i arbetslivet! Men det tycker väl du är "naturliga orsaker"?
Inlägg #14: Postat: 2003-02-05 14:23:00
Anders Bolinder
A.Linden!!!!!
... Du uttalar dig vâdligt gällande kvinnors rättigheter i västvärlden. Alla kvinnor blir inte vâldtagna, och de som utför vâldtäkterna är sjuka män som bör behandlas medicinskt för sitt tvângsbeteende. I muslimska länder däremot blir kvinnor avrättade om de blivit vâldtagna. De anses skyldiga till att ha provocerat männen... Har du redan glömt bort Nigeria.
Inlägg #15: Postat: 2003-02-05 15:07:00
anders bolinder
till A. Linden! Du skriver även att medelâldern drastiskt skulle sjunka om man tog med "faktorer som mord"... Var bor du, pâ Mânen? Medellivslängd grundar sig enbart pâ slutgilltig âlder, utan hänsyn till vad man dött av. Och därtill mâste jag frâga - hur mânga kvinnor tror du egentligen mördas i västvärlden? Ställ det mot antalet religiöst avrättade i muslimska... Din inställning ter sig aningslöst ogrundad och föraktfull mot verkligheten som jag och alla andra bor i.
Inlägg #16: Postat: 2003-02-05 15:08:00
anders bolinder
Nu stâr det klart för mig. Med ditt sista uttande A.L. förstog jag att du troligtvis är en kvinna i en mans kropp, dvs inte normalt homosexuell utan den där typen som tillockmed kan tänka sig att göra allsköns transpantationer... Helt klart vill du framhäva kvinnors lidande - som du lider som kvinna i mannen du befinner dig i.
Laddar...