Hellre slöja än anorexi?

Inlägg #1: Postat: 2003-02-03 15:41:00
A. Linden
Lägg av och tönta dig. Jag har även gått in på siten och letade upp modellen, Lisa talade om och jag förstår exakt vad hon menar. Snarare är det du som gömmer dig bakom Jantelagen och dömer alla som kritiserar dagen sexistiska värld, där vi har en ojämställd och skev uppfattning om skönhet, att vara avundsjuka. Läs Lisas text ordentligt istället för att tjata om avundsjuka.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-03 18:17:00
Conny Samuelsson
A.Linden: Som varande tönt kan väl du befria mig från mitt tönteri och förklara hur en jämställd kvinna ska se ut vikt,längd, storleken på brösten, skostorlek med mera. Tack på förhand.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-03 18:57:00
Christer H
Utan vilja att underblåsa den feministiska propagandan i stort, måste jag här delvis hålla med Norrevik/Linden. Jag kollade "Webmodels" tjejer beträffande deras BMI. Åtta av tio var underviktiga, ingen var mycket underviktig. De normalviktiga låg i undre spannet. Alla var emellertid långa, vilket kan ge ett lägre BMI lättare benstomme. Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2003-02-03 19:14:00
Conny Samuelsson
Till Christer H: kanske du vet bättre än mig, men är BMI ett mått på hur en kvinna eller man mår bra? Är det inte ett uttryck för hur vi ska se ut? En del kanske trivs med att ha lägre/högre BMI. Rimlingen finns det smala/tjocka som trivs med sin vikt. BMI påminner mig närmast om nazisternas skallmätning. ditt värde som människa ligger på din BMI alternativt på din skalles storlek.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-03 23:47:00
Daniel
"BMI påminner mig närmast om nazisternas skallmätning" HAHAHAHA!! Nu har jag fan hört allt!!
Helt otroligt att det finns så pantade människor som du. Är Stefan Rössner Josef Mengele då eller? Sluta drömma, för fan ...
Inlägg #6: Postat: 2003-02-04 11:32:00
Christer H
BMI, body mass index, är kvoten mellan din viktKg och kvadraten på din längdm. Detta är givetvis ett väldigt grovt mått på ev. övervikt eller undervikt, men tendensen hos modellerna är klart åt det underviktiga hållet. Givetvis kan man må bra med över/undervikt enl. BMI, men studier visar att normalviktiga mår bättre. Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2003-02-04 11:43:00
Christer H
Sen skall vi inte glömma att övervikt, speciellt i den kvinnliga populationen, är ett mångdubbelt större problem än anorexi.... Mvh CH
Inlägg #8: Postat: 2003-02-04 14:54:00
A. Linden
Christer H, vad har du för belägg att övervikt är ett större problem kvinnliga populationen, än aneroxi när vi genom hela historien har tillhört en kultur som svält den kvinnliga befolkningen och där kvinnorna uppfostras att självsvälta sig?
Inlägg #9: Postat: 2003-02-04 15:42:00
Kalle G
... Och där männen uppfostras att på alla sätt offra sig och gärna arbeta ihjäl sig för att skydda och försörja sin familj...
Inlägg #10: Postat: 2003-02-04 19:43:00
Christer H
Detta trodde jag tillhörde allmänbildningen... Men läs tex. Socialstyrelsens folkhälsorapport 2001, eller folkhälsoinstitutets rapporter. I siffror uppskattas SOSantalet överviktiga svenskar till 2,5 miljoner, och antalet med ätstörningar till 50000. En viss skillnad allså... Mvh CH
Inlägg #11: Postat: 2003-02-05 13:34:00
A. Linden
Kalle G. Ja, visst är det synd om oss män som har det så svårt. Ja, det är väl som krypto-nazisten och kvinnohataren Strindberg sa, "Det är jobbigt för oss män att ha makt."
Inlägg #12: Postat: 2003-02-05 13:38:00
A. Linden
Christer H, kallar du det belägg? Jag ser bara siffror, utan hänvisningar till kön eller andra faktorer. Så det där säger ju ingenting. Ja, bara att ätstörningar är mindre än övervikt, men inte vad som drabbar kvinnor mer.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-05 14:32:00
anders bolinder
men snälla nân! Vad fâr er att slâ bakut mot kvinnor som bara râkar vara snyggare än er själva? Jag tror ni har samma problem som de som verkligen har ätstörningar, dvs att ni är missnöjda med er själva. Vilket sätt, att motarbeta er ângest, som är sjukast kan man snart börja att diskutera...
Inlägg #14: Postat: 2003-02-05 14:45:00
Kalle G
Vilken makt har du, Adryan? Och vilket kvinnoideal har du? Upprepar Connys fråga i Svar 2, som du bekvämt nog undvikit att svara på...
Inlägg #15: Postat: 2003-02-05 14:54:00
anders bolinder
Nu stâr det klart för mig. Med ditt sista uttande A.L. under annan kommentar förstog jag att du troligtvis är en kvinna i en mans kropp, dvs inte normalt homosexuell utan den där typen som tillockmed kan tänka sig att göra allsköns transplantationer... Helt klart vill du framhäva kvinnors lidande - som du lider som kvinna i mannen du befinner dig i.
Inlägg #16: Postat: 2003-02-05 18:48:00
Christer H
Jag kan bara konstatera att A. Linden, antingen saknar förmågan att läsa vetenskapliga rapporter, eller, ännu värre, vägrar att göra det. Det finns gott om statistik som visar överviktens övervikt som folkhälsoproblem jämfört anorexian. Utan att fördensskull förringa de ätstördas svårigheter. Mvh Ch
Laddar...