Bush & Blair korkade vita män!

Den här tråden diskuterar artikeln Bush & Blair korkade vita män!.
Inlägg #1: Postat: 2003-02-03 14:12:00
Thomas L. Aabo
Vietnamn och Irak är knappast jämförbara.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-03 14:25:00
Gnurf
Missade du måhända första kriget mellan USA och Irak?
Inlägg #3: Postat: 2003-02-03 16:59:00
Erik Lindgren
Bomberna kommer att falla, oavsett vi vill det eller inte. Det är fullständigt skitsamma vad FN säger, i slutändan kommer det ändå bli ett krig, och vi kommer att glädjas över ännu mer utarmat uran, ännu fler dödsoffer och ännu en amrikansk seger.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-03 17:49:00
Per Sandström
Fy fan vad jag hatar när människor tror att Bush & Blairs hudfärg ligger till grund för deras åsikter.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-03 19:46:00
Sanjay
Korkade vita Europeér. Har ni inte lärt er något av Kina? För 30 år sedan åkte den europeiskakultur eliten till Kina för att gömma sig bakom den röda armén och heja på mordet på 80 miljoner kineser. Siffrorna är kanske inte lika stora den här gåmgen, men åter igen ser vi europeiska intellektuella åka till tredje världen för att stödja en diktator och massmördare. Vi tackar och bockar för omtanken.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-03 20:54:00
Olle
Det kommer bli ett kort, oblodigt krig. Är du så in i h-e dum att du tror irakierna kommer offra sina liv för Saddam?!?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-03 21:10:00
marko
Ge det 2-3 veckor, MAX. Irak har inte en chans - och om deras soldater är lika motiverade som sist kommer det hela vara över rätt snabbt. Det sitter just nu exilirakier på en flygbas i Ungern och utbildas i att styra lande t efter saddam.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-03 23:33:00
flemens
Jag tror att dom absolut lärt sig från Vietnam, USA kommer inte att göra samma misstag igen, annars skulle dom inte göra det. Varje krig ger ovärdeliga erfarenheter, rent strategiskt. Sen att Irak inte har nån stormakt som backar upp dom gör ju inte saken sämre. Man har ju iom sanktionerna sett till att dom inte kunnat bygga upp det militära. Vietnam kommer inte och hända igen, med bara en stormakt. Kanske, om Kina vill vara med och leka....
Inlägg #9: Postat: 2003-02-06 22:58:00
maria levin
det är befolkningen som drabbas, soldaterna våldtar, mördar.de är oftast drogade& nersupna, bryr sig inte om vad de gör,män som tävlade i hur många kvinnor de fick våldta. jag hoppas att bush tar sitt förnuft till fånga, hussein är en fiende men snälla, för människans skull och för att de irakier ska leva ett värdigt liv, kriga ej. tänk om det hade gällt sverige, skulle ni vilja att era barn mördades och att era kvinnor våldtogs. kom ihåg i krig finns inga regler. jag ber för människorna i irak.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-07 07:21:00
jnne
snyggt jobbat g.n. jag hoppas du har rätt. usch för bush !!
Laddar...