Jag känner mig kränkt!

Inlägg #1: Postat: 2003-02-03 13:37:00
Yohannis Petersson
Bra, skrivet Ramona, vi måste stå för att, de asylsökande, också har skyldigheter gentemot oss. Och inte bara köra den gamla vanliga "tyck-synd- om-invandrare, valsen.

Jag symaptiserar med dig.

Hälsningar Yohannis!.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-03 14:08:00
Thomas L. Aabo
Bra. Det får aldrig bli så att man inte kan vara kritisk "rasism"
Inlägg #3: Postat: 2003-02-03 15:24:00
Frida
Jag vet inte så mycket om det du skriver, men jag tror att de flesta invandrarna i Sverige inte gör det du pekar på. Det finns knasbollar i alla samhällen även bland oss svenskar. Sedan tycker jag inte om när man fördömmer folk i ett kollektiv vilket jag tycker du göra, det är något pinsamt.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-03 16:17:00
H:et
"Ni skickar era döttrar tillbaka till ociviliserade samhällen så att en outbildad analfabetisk gammal kvinna ska ta fram ett rostigt gammalt rakblad ock skära av era
döttrars klitoris. På detta sätt förvägrar ni era döttrar ett normalt sexliv och ett liv i jämlikhet och frihet.
Genom dessa handlingar känner jag att mitt land och mina värderingar är djupt kränkta." Vem är egentligen kränkt?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-03 16:54:00
Erik Lindgren
Frågan är ställd på fel plats.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-03 16:55:00
JPA
Simpel propaganda som inte baseras pa fakta. Forklara Ramona varfor du och dina partivanner lyckas stoppa var och varannan islamisk friskola / moske i detta land? Och hur behandlas inte zigenare av svenskarna? Det kan du val mycket om!
Inlägg #7: Postat: 2003-02-03 19:12:00
Mike
Den största otjänsten vi kan göra invandrare och flyktingar är troligen att definiera dem som offer utan personligt ansvar. Sen är det viktigt att stereotyper inte blir allenarådande. För detta krävs integrering. Det största hindret för integrering i Sverige är arbetsmarknadslagarna dvs LO och s
Inlägg #8: Postat: 2003-02-04 09:05:00
Kent Davidsson
Om du inte ska sluta i någon av partiets stugor nästa val så får du allt förklara vad asylsökande och kvinnlig omskärelse har med varandra att göra.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-04 10:03:00
Michael Ståhlberg
Röstade på fyra stjärnor. Kanske inte så
konstigt med tanke på den invandringskritik
jag tidigare framfört här. Samtidigt
skönt att en "vanlig" människa
som Ramona klär sina tankar i ord.
Själv känner jag mig för excentrisk
för att bli tagen för "vanlig".
Men fattar du hur annorlunda du
resonerar jämfört med Tove Lifvendahl och Bo Lundgren?
Inlägg #10: Postat: 2003-02-04 12:45:00
Ponderosa
Ramona- din artikel ligger farligt nära att betraktas som rasistisk..men det kanske var meninge
Inlägg #11: Postat: 2003-02-04 14:59:00
Eva R
Detta var riktigt läskigt att läsa faktiskt... tänk att du själv är flykting i ett främmande land, hade du då inte velat återvända till dina rötter så fort du kunnat? Är det kränkande?
Dessutom är det många som återvänder för att de blir utvisade... och att hänvisa till andra länder som "ociviliserade samhällen" är direkt fördomsfullt.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-05 12:25:00
Observer
Kloka ord Ramona. Det är på tiden att någon törs ta upp dessa frågor. Vi ska ge asyl till de som behöver det-självklart-men också kräva av dem att de följer våra svenska lagar. Är det märkligt på något sätt ?
Inlägg #13: Postat: 2003-02-05 14:56:00
Magdalena
Läskigt hur du lyckas sätta ord på mina tankar. När man läser kommentarerna undrar man om vissa missuppfattar dig med flit. Det verkar som om några har gett sig fan på att klanka ner på allt du skriver,och gör det utan att läsa ordentligt.Du har ju helt rätt i att det finns familjer som skickar hem barnen för att sverige inte duger! Vad är det för fördomsfullt med det? Det är just för at vi vägrar erkänna att såna problem finns som integrationen ser ut som den gör.
Inlägg #14: Postat: 2003-02-05 17:52:00
Anders Bolinder
Hallojsan i stugan! Jag Ramona ocksa tror jag tycker att vi ska ta emot människor oavsett hudfärg i sverige, de kommer frân horrorosa levnadsförhâllanden. MEN att de sedan, efter âratal i sverige, uför samma handlingar som de flydde ifrân är helt oacceptabelt. Om de som flyr sina hemländer överför sina problem pâ sina döttrar och söner, blir det helt omöjligt att hjälpa dom. Varför ska vi dâ ta emot dom? Jag vill kunna säga - Välkommen hit, bli en av oss!
Inlägg #15: Postat: 2003-02-06 17:23:00
Christer H
Manlig omskärelse då, Ramona? I princip ALLA muslimska och judiska pojkar omskärs också! Är det inga övergrepp?? De flesta flickor som omskärs förlorar inte klittan. I de allra flesta fall handlar det om hudflikar runt, eller ett symboliskt snitt. Dvs. jämförbart med det pojkarna får utstå. Men i sann feministisk desinformation glöms pojkar bort och flickornas utsatthet överdrivs... Mvh CH
Inlägg #16: Postat: 2003-02-06 18:03:00
En invandrar tjej
Hej Ramona!Jag har läst din artikel och funderat över dina åsikter.Jag kan förstå att du tror att det är som du beskriver i texten.Men så är det inte i verkligheten, inte i alla fall. Du har troligen fått din bild från medierna som älskar att förstora och förvärra sanningen för att nå många läsare.
Inlägg #17: Postat: 2003-02-06 23:13:00
maria levin
du är en hemsk människa, hoppas verkligen att nån lyckas ställa rätt på alla skruvar som ligger fel i din hjärna. du ska vara glad att ingen försöker göra så med dig. tror du verkligen det är kvinnorna som bestämer. hoppas att du blir misshandlad av en man så kanske du märker att det inte är så jävla lätt om man kommer från ett land där man inte har några rättigheter och är van vid det sen kommer man hit med till sverige där i princip alla människor är så hemska som dig nej usch, hemska människa
Inlägg #18: Postat: 2003-02-08 11:22:00
Rex regina
Jag hatar det men hon har en stor poäng! I mina klasser/bland mina kompisar har jag haft tjejer från Tjeckien, Kroatien, Bosnien, Grekland, Rumänien, Ungern, Vietnam. INGA av dem fick gå ut med svenska killar. INGA av dem fick överhuvudtaget träffa killar själv innan de blev myndiga. Och idag är de av dem som är gifta, gifta med en landsman.
Inlägg #19: Postat: 2003-02-14 13:42:00
MrHanky
Jag blir så förbannad när dom kommer i sina jävla Mercedes.
Laddar...