|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-31 21:39:00
|
|
Stefan |
Eller den västerländske soldaten som kan ringa hem och säga "Älskling, vet du att idag bombade vi centrala Bagdad, och vi dödade fler civila än som dog sammanlagt i Halabja för 15 år sen! Bra va? Vi tog ett gäng mänskliga sköldar också, bland annat det där gänget anhöriga till offren för 11 Sept. som åkte ner i Januari för att agera sköldar mot kriget, men dom får ju skylla sig själva."
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-31 23:27:00
|
|
Mike |
Tror du inte Saddam klarar av den propagandan själv. Han fixar säkert lite civila offer själv om det inte blir några. Skulle du föresten hellre vilja att Saddam hade lika effektiva vapen som väst? Så att fler dog på båda sidor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-01 20:31:00
|
|
Ballongpung |
Varför tänker ingen på varför allt detta hat mot USA existerar. Ska de fortsätta få suga ut resten av världen och dessutom få starta krig när någon inte finner sig i det???
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-02 11:21:00
|
|
Daniel |
Mike. Din människosyn är motbjudande. Stefan har helt rätt. Det är snarare du som ägnar dig åt propagande åt Bush och hans banditgäng. Saddam är en grym diktator som inte bryr sig om någon annan än sig själv. Men du visar tydligt hur de härliga västerländska demokratierna, som värnar om mänskilga rättigheter och om alla mäniskors lika värde, tänker.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-02 11:21:00
|
|
Daniel |
Irakiernas liv räknas inte, så länge vi i väst säkrar våra intressen. Irakierna är icke människor. Så länge de "rätta" människorna dör, alltså irakierna, är det helt ok för dig eller hur? Du äcklar mig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-02 15:03:00
|
|
Erik Lindgren |
Det är bara bra att det bli krig i Irak, så kan vi utplåna folket där och skicka ner lite egnna representanter som kan fylla landet med goda, vita människor istället för de där dumma hjärntvättade irakierna.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-02 20:13:00
|
|
Mike |
Daniel: go fuck yourself.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-02 21:44:00
|
|
Erik Lindgren |
Hey moderator, he is using the F-word!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-03 01:01:00
|
|
Daniel |
Mike. Blev du så uppretad lille gubben? Du gjorde mig inte besviken. Ditt svar ligger i linje med den låga moraliska och etiska nivå du uppvisar i dina tidigare inlägg.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-03 14:09:00
|
|
Mike |
Daniel: jag vill egentligen inte slösa elektroner på dina barnsligheter. Dina kommentarer saknar allt samband med något jag skrivit och det kändes mest passande att bemöta dig på din egen nivå. Du vet inget om etik eller moral.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-06 11:14:00
|
|
Erik |
Stefan, Daniel och Erik Lindgren får man vara snäll mot. De har inte så mycket hjärna att de kan förstå att det altid finns alternativkostnader. Om man inte avsätter en diktator fortsätter diktatorn att vara diktator. I båda fallen dör “civila”. De tre idioterna vägrar ge alternativ som på något rimligt sätt undviker det resultatet men anser sig ändå vara de goda. Fredsaktivisterna var Hitlers nyttiga idioter på 30-talet, Sovjets nyttiga idioter på 80-talet och Iraks nyttiga idioter idag.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-06 14:14:00
|
|
Mike |
11. Fast Erik Lindgren visar ibland små men hoppingivande tecken på insikt och och självdistans ;-
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-06 18:26:00
|
|
Erik Lindgren |
Nu ska du ta det jävligt kallt med vad du skriver, Erik. Bara för att du har ett skitfult förnamn ska inte du komma och kasta skit på mig.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-06 18:33:00
|
|
Erik Lindgren |
Jag kan fint och klart förstå att man kan bli tvungen att död en struntsumma värdelösa irakier för att få bort stormördaren Saddam. Vad jag är tveksam till är att gå in i krig på det sätt som USA kommer göra. Det handlar inte om att få bort Saddam eller inte, det handlar om hur. Diktatorer håller ofta makten genom våld, och att tro att man kan få bort en sådan helt oblodigt är dumt. Frågan är ju vems blod och hur mycket av det, som ska spillas.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-06 18:42:00
|
|
Erik Lindgren |
Att tro att krig är oundvikligt är dumt. Irak kommer knappast starta krig, ännu mindre så länge vapeninspektionerna pågår. De som alltså avgör om krig och blodspillan är till största del anfallarna. Det finns fortfarande inga trovärdiga bevis för att Irak har massförstörelsevapen, trots ivriga försök. Länken Hussein-Qaida existerar INGA bevis för.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-06 19:12:00
|
|
Erik Lindgren |
Att jämföra Hitler utrikespolitik med Husseins, som min namne gör är onödigt, då de på inget sätt, i dagens läge, liknar varandra. Ge mig ett exempel på aktuell expansionistisk politik från Saddams sida. Saddam är i dagens läge INTE ett aktivt hot mot världsfreden, till skillnad från USA och Storbritannien, eller för den delen, Nordkorea.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-02-11 10:55:00
|
|
Erik |
Suck! Jag jämför inte deras utrikespolitik. Jag jämför fredsaktivisternas argument och de syften de tjänar. Att verka mot engelsk upprustning under 20 och 30 talet var att tjäna Hitler och orsaka större dödssiffror än vad annars skulle varit fallet. Det kunde man inte veta då, men vad fredsaktivisterna SA var att de som ville rusta var de som helt säkert skulle öka dödssiffrorna.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-02-11 10:55:00
|
|
Erik |
Att verka för som fredsaktivisterna absurt nog gjorde ensidig nedrustning av väst inför hotet från Sovjet var troligtvis det som gjorde att sovjet inte krashade i början av –70 talet istället för 99, de ökade världens lidande omätligt mycket inducerad svält i kommunistiska 3-e världen länder, folkmord och krig, stenhård diktatur i hela öst etc etc.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-02-11 10:56:00
|
|
Erik |
Det kunde man inte veta då, men vad fredsaktivisterna SA var att de som ville rusta och stå emot Sovjet var de som helt säkert skulle öka dödssiffrorna och lidande.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-02-11 10:58:00
|
|
Erik |
Genom 1900-talet har ensidiga fredsaktivister som koncentrerat sig på att nedrusta och inaktivera demokratier orsakat minst lika fruktansvärda konsekvenser som vilken krigshetsare som helst, men ÄNDÅ hör vi fortfarande dessa kommentarer som mynnar ut i att ni som är emot krig mot diktaturer är så mycket godare än de som vill göra något åt missförhållanden och på ett ÄRLIGT sätt argumenterar för detta.
|
| |