Är du kvinnlig?

Inlägg #1: Postat: 2003-02-01 22:29:00
q
Alla sunda rörelser har ett visst mått av självsanering. Man kan till exempel inte vara moderat samtidigt som man dyrkar Adolf Hitler, på samma sätt skulle ingen acceptera en socialdemokrat som dyrkar PolPot. Dessa organisationer är självsanerade och SLÄNGER UT alla otrogna hundar.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-01 22:29:00
q
Alla sunda rörelser har ett visst mått av självsanering. Man kan till exempel inte vara moderat samtidigt som man dyrkar Adolf Hitler, på samma sätt skulle ingen acceptera en socialdemokrat som dyrkar PolPot. Dessa organisationer är självsanerade och SLÄNGER UT alla otrogna hundar.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-01 22:32:00
q
hmm, konstig dublett? Dessa organisationer har visserligen också extremister, men så fort de upptäcks går alltid någon stark företrädare för organisationen ut med en dementering och fördömmer de extrema uttalandena.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-01 22:34:00
q
Till exempel fick många moderater lämna partiet efter valstugedebatten. Dessa människor får inte längre företräda moderaterna! Då återstår frågan, vart är feminismens självsanering? När har feminister fördömt andra feministers grova övergrepp och förtal? När har feminismen tagit sitt ansvar!?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-01 22:37:00
q
Eftersom ni inte städar upp själva så måste någon annan göra det. Någon eller några måste stå upp för de ideal som rättvisa, moral och etik. Även mot män. Hade ni själva gjort upprensningen av extremister hade aldrig organisationer som www.antifeminist.nu uppståt. Det är ERT fel att dessa finns. Det är NI som har misslyckats.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-01 22:40:00
q
Då finns också frågan varför? Varför fördömmer ni inte extremfeministerna? Jag vill inte se någon liten skitdementi i ett kommentatorfält på Sourze. Jag vill se "VI HAR GJORT FEL, VI BER OM URSÄKT" på Aftonbladets och Expressens löpsedlar. Varför kommer inte detta?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-01 22:42:00
q
Frågan har egentligen bara två svar. Antingen så är ni så illa organiserade att ni inte klarar av att bemöta extremfeministerna och manshatarna. Att ni inte klarar av att ta ert ansvar. I annat fall så tycker alla feminister i hemlighet att extremfeministernas linje egentligen är bra. Att de företräder en linje som ni, vanliga feminister gillar men som ni inte vågar stå för öppet.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-01 22:43:00
q
Du kan ju förklara för mig varför ni inte tagit ert ansvar.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-02 20:19:00
olle
Innan alla feminister ber om ursäkt och tar sin hand från extremfeministerna skulle jag gärna vilja höra ett utspel från dessa extremfeminister som jag hört så mycket om men aldrig hört säga något själva. Annars känns det inte så berättigat.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-03 00:51:00
q
Har du inte hört dem? Gudrun Shyman har t.ex. kallat alla män för talibaner. Om inte det är ett extremt uttalande så vet inte jag vad som menas med extremt. Har du inte hört Gudrun Shyman? Vilket land kommer du ifrån? Margareta Winberg är inte så dålig hon heller.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-03 14:51:00
Johan S
Feminismen är inte en organisation.
Det finns inget feministprogram med regler och stadgar. Det finns olika sorters feminism, precis som det finns olika sorters miljövänner alla är inte med i Greenpeace och utför aktioner eller olika sorters filosofer. Ska jag som sorterar mina sopor och köper ekologisk mat, stå och be om ursäkt om Greenpeace gör något som inte alla tycker om?
Inlägg #12: Postat: 2003-02-03 14:51:00
Johan S
Schyman kallade inte alla män Talibaner hon är ju inte dum i huvet, hon vet att talibaner är EN sorts muslimer, hon menade att deras kvinnoförtryck bara är en annan form av det förtryck som förekommer i vår del av världen.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-04 11:44:00
Kalle G
Hon sa något mer, det var något om att männen konsekvent utnyttjar kvinnornas kärlekskraft, att män alltid tar mer än de ger och kvinnor alltid ger mer än de får. notera också den snygga, nästan omärkliga distinktionen mellan män som "tar" och kvinnor som "får"! Ställer du upp på den beskrivningen Johan?
Inlägg #14: Postat: 2003-02-24 12:52:00
ZM.
Varför skulle inte en naturligt levande kvinna vara den som tar?
Men om hon är den som ger är det inte ett val hon har?Fortfarande tänker jag nu på den starka livsbejakande kvinnan.En underkuvad kvinna ger inte av hjärtat.Henne skulle jag vilja ge självrespekt.
Laddar...