Inlägg #21: Postat: 2003-01-31 21:21:00
|
Hugo Olsson |
Det var länge sen en diskussion på Sourze fick mig att skratta högt...
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-02-01 22:22:00
|
q |
*bugar* :-
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-02-02 16:21:00
|
Dessie |
Eller hur,något mer sinnesjukt har jag nog aldrig läst i hela mitt liv.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-02-02 21:41:00
|
elin |
q, ni är väl drygt 1500 medlemmar där? d e faktiskt inte speciellt många... dessutom är den sidan inte till för kvinnohatare, så du får nog göra din egen hemsida...
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-02-03 16:31:00
|
Jon B |
q: Trist att höra att du fått ditt liv förstört. Men var det verkligen av feminismen? Var det inte snarare av individer som lånat, och kanske förvanskat, feministisk retorik?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2003-02-04 02:56:00
|
q |
elin: Tro vad du vill om hur många vi är. Men om det finns manshatande feminister kan det väl finnas kvinnohatande antifeminister?
|
|
Inlägg #27: Postat: 2003-02-04 03:01:00
|
q |
Jon B: Det går inte en enda dag utan att man hör feministers självömkande uttalanden. Istället för att själva göra någonting åt sina problem så ligger det alltid en indirekt anklagelse mot alla män. Kvinnors sjukliga skönhetsnoja fås till att vara ett manligt problem, etc. etc. Någon gång gäller det att smälla näven i bordet och säga "Nu jävlar får det vara nog på daltandet! Skärp er för fan!".
|
|
Inlägg #28: Postat: 2003-02-04 03:06:00
|
q |
Det som gör mig mest förbannad är kvinnors ovilja att ta itu med sina egna problem. Det handlar hela tiden om "Oj, nu får vi 3 mindre i lön, nu måste någon annan hjälpa oss". Eller "Oj, nu är det ett dåligt skönhetsideal, nu måste någon annan hjälpa oss att ändra på det". Med "någon annan" menas alltid alla män. Feminister får kvinnor att framstå som hjärnlösa idioter.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2003-02-04 03:14:00
|
q |
Kvinnor förstår inte heller att inte alla kan vara vinnare. De tror att alla blir lika vackra som en Hollywoodstjärna bara man ändrar på "rådande skönhetsideal". Det ska främst ske genom att mobba män som gillar kurvor och vackra kroppar. Jakten efter en make är en tävling och inte alla kommer att hitta någon drömprins. Men kvinnor kan inte acceptera en andraplats. Det handlar om girighet efter social status. GIRIGHET. Jag tycker inte synd om någon som lider av sin egen girighet.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2003-02-04 09:47:00
|
hj |
Jag tror du läser för mycket kvällspress, q. Det känns som om du lever i en annan värld. Men det finns poänger i det du säger. Det där med kvinnors korkade inställning till skönhetsideal håller jag med om, i stället för att säga "stopp" så sväljer kvinnor idealen med hull och hår.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2003-02-04 10:02:00
|
hj |
Jag tror inte någon människa egentligen skulle vilja vara älskad för sitt utseendes skull. Och ändå denna hysteri. Det kan man tycka är korkat. Men att gå därifrån till regelrätt hat... det låter mest som om du är bitter för att du inte är en "drömprins".
|
|
Inlägg #32: Postat: 2003-02-04 13:34:00
|
hj & muppen |
"Mitt liv är ändå förstört av feminismens svek och lögner." Får vi föreslå att du börjar skriva pjäser för Dramatiska Teatern? Du är underbart melodramatisk!!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2003-02-08 18:06:00
|
q |
hj: att inte vara en drömprins är en sak. Men att behöva stå ut med kvinnors dravel om hur synd de är om dem är en annan sak. Speciellt den som inte är en drömprins har en anledning att bli förbannad på kvinno-äcklens jävla självömkan. Ni är en skam för mänskligheten!
|
|
Inlägg #34: Postat: 2003-02-09 18:47:00
|
Nurse Single |
q: Det ligger en del i det du skriver, men jag kan ändå inte låta bli att undra vad du råkat ut för. Du verkar sårad långt in i själen. Inte ens de killar som hör av sig till doktorn och mig på Dr Singles sajt är lika bittra, trots att de blivit dumpade, bedragna, ratade, utskrattade. Det här har gjort mig sorgsen att läsa. Hur löser vi det här?
|
|
Inlägg #35: Postat: 2003-02-22 13:46:00
|
Ex machina |
q: Var är alla feminister som hatar män? Jag känner inte en enda feminist som har sagt det, eller tycker det.
Men du vet väl bäst, förstås. Åt varje man hans krig...
|
|
Inlägg #36: Postat: 2003-03-01 23:26:00
|
Emia |
Jesus, q, vad är egentligen ditt problem? Varför detta hat? Visst, du har några poänger, har själv förlänge sen tröttnat på den kvinnliga självömkan som kommer till uttryck överallt i medierna. Men att systematiskt utnämna all kvinnor till fienden verkar lite magstarkt. Får jag fråga dig om du någonsin har talat med en kvinna i verkligheten? Har du tjejkompisar? Det verkar som om du lever hela sitt liv och får hela din verklighetsuppfattning genom medierna.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2003-03-01 23:26:00
|
Emia |
Men nu hatar du alltså kvinnor, punkt slut. Och detär samma q som så övertygande kämpar för att zoofilerna ska slippa dras över en kam och göras till något omänskligt. Du säger att sådant hat var vad som ledde till utrotningen av judar och diverse andra folkmord genom tiderna. Och nu är du plötsligt rabiat kvinnohatare, utan några som helst nyanser.
|
|