Inlägg #1: Postat: 2003-01-28 20:34:00
|
q |
Men samtidigt är det någonting desperat över ditt sätt att skriva. Det finns ingen balans eller momentum i det du skriver. Ingen egg. Jag tror inte ens att du själv innerst inne känner någon större övertygelse. Om du tänker efter noga så finns det ingen som påstått att kvinnor bara ska betraktas som objekt. Ändå kämpar du mot den väderkvarnen. Varför?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-28 20:36:00
|
q |
Varför målar du upp en demonbild av mannen som du sen försöker bekämpa? Är det kamp för kampens skull?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-28 20:39:00
|
q |
De största och grymmaste krigen som funnits i världshistorien har varit krig mot fiender som inte finns.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-29 16:20:00
|
hj |
Hej igen q! Svar 1, 2 och 3 var mycket kloka. Läs dem själv några gånger. Många gånger. Förstår du vad jag är ute efter? Bli inte så ilsken nu. Men detta är PRECIS de frågor jag skulle vilja ställa till dig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-29 18:43:00
|
Dessie |
Det finns förbannat många män som sminkar sig, och att tända på sånt är inte att vara lesbisk.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-29 19:51:00
|
Anka |
Eh, det finns gott om män som sminkar sig. Faktum är att fler borde göra det.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-29 22:26:00
|
q |
hj: Det spelar ingen roll vad som är sant. Det spelar bara roll vad människor tror är sant. Vi har nu kommit till ett stadium där det nästintill är en vedertagen sanning att alla män är mer eller mindre onda. Psykologisk krigföring och förtal ifrån feminister går bara att bemöta på ett sätt. Att sätta hårt mot hårt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-29 22:32:00
|
q |
Kvinnoförtrycket har förut varit baserat på omyndigförklarandet av kvinnan. Mannen har sett kvinnan som underlägsen och svag, inte som ett hot. Feminismens krigiska och illvilliga propaganda har därför kommit som en överraskning för männen. Vi har tillåtit oss att bli dragna i smutsen. Vi har låtit oss förlora vårt mänskliga värde.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-29 22:39:00
|
q |
Män måste sluta upp med att se kvinnor som någonting svagt och beskedligt, utan se dem som de potentiella fiender de är. Män måste lära sig hata kvinnor för att kunna försvara sitt mot ett övermänskligt förtal. Det motstånd feminismen kommer möta härnäst är inte stelbent och förslöad gubbighet, utan blodsvallande hat. Det är vad jag tror.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-29 22:43:00
|
q |
Det jag syftar på är den fullständigt oacceptabla retorik och propaganda som feminister utnyttjar. Ta bara Gudrun Shymans tal om mannen som tar mer än de ger etc eller var det Margareta?. I normala fall så skulle sådant tal leda till åtal för hets mot folkgrupp. Men inte idag när de rätsliga tyngdlagarna plötsligt upplösts i ett feministiskt rus. Man får förtala män hur mycket som helst.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-29 22:50:00
|
q |
Denna smädelse kräver hämnd. Vi kan bara hejda feminismens destruktiva korståg mot manligt människovärde genom en massiv motattack. Genom HAT! Vi måste föringa kvinnans människovärde på det sätt som feminismen föringar vårt. Kanske kan vi då ha en chans att betvinga dessa feministiska demoner.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-29 22:54:00
|
q |
Dessie och Anka: Smink hit och dit? En fullständigt ointressant detalj i sammanhanget.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-30 02:09:00
|
Anka |
Jomenvisst, vi är ointressanta. Right you are. Fast du borde bältesläggas, snarast.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-31 10:10:00
|
Greger |
Har en känsla att q inte är speciellt allvarlig...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-01-31 10:20:00
|
q |
Anka: Min poäng var just det absurbda i att påstå att man sminkar sig "bara för att man vill umgås med andra som sminkar sig". Det var ju det som Rebecca Lindahl påstod. Du kanske har rätt i att män sminkar sig, men jag tycker att det är ointressant. Jag skiter fullständigt i hur folk klär sig etc.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-01-31 10:21:00
|
q |
Greger: Ser jag ut som att jag skojar?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-01-31 10:24:00
|
hj |
Jag tror q är mycket allvarlig. Men q, den taktiken du förespråkar leder väl bara till en destruktiv hatspiral? Historien borde väl ha lärt oss att det knappast är hat som leder någon vart.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-01-31 10:27:00
|
muppen |
q: Det verkar som att du nu har visat ditt rätta ansikte. Det HAT du förespråkar var ju just det som Gudrun eller Margareta talade om. Du har härmed spelat dem rakt i händerna och bevisat deras tes.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-01-31 15:39:00
|
q |
hj & muppen: Ja, det kommer leda ner i en destruktiv hatspiral. Men jag och kanske många andra har ingenting att förlora på det. Mitt liv är ändå förstört av feminismens svek och lögner. Feminismen skulle aldrig erkänna männens människovärde om de inte tvingades till det. Ni kan ju hoppas att jag är en ensam galning som missuppfattat feminismen, men ni kan ju gå in på www.antifeminist.nu för att försöka lista ut hur många vi är.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-01-31 15:42:00
|
q |
En pacefistisk attityd skulle naturligtvis vara den bästa. Men finns det något fredligt sätt att stoppa feminismen? Feminister handlar just nu efter reglerna:
1: Är män och kvinnor olika?
2: Om män och kvinnor är olika, anklaga männen för någonting.
3: Gå till steg 1.
Hur kan man bemöta en sånt terrormaskineri?
|
|