Är all porr kvinnoförnedrande?

Inlägg #1: Postat: 2003-01-28 09:48:00
Susanne Gräslund
Men försök har gjorts tidigare med bl.a Cupido som visar att det inte är så lätt att bryta folks vanor i en handvändning. På grund av det sgs uteslutande extrema utbud som finns idag har porr blivit tabu i många kretsar.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-28 10:31:00
Michael Ståhlberg
Oj, gamla minnen! Av gamla
fina Cupido! 80-talsnostalgi.

Hade på den tiden en tecknad satirbok utgiven
av RFSU som hette "Brev till
en feminist från en manschauvinist".
Författaren hette Wolinsky el. nåt
sånt.

Fråga efter den. Jätterolig.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-29 12:36:00
Bengt Anagler
För en del människor är det sexigaste som finns att vara underkastad bli förnedrad om du sâ vill, Män som kvinnor. Inget fel i det alls! Sedan finns det givetvis nagra perversa typer i porrbranschen, men absolut inte i majoritet. Porr är INTE negativt förnedrande.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-29 12:40:00
Bengt Anagler
Till Susanne Gräslund!
Porr är fantasi. Vem vill fantisera om nâgot som de praktiserar i verkligheten?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-03 22:02:00
Per
Visst, Porr kan vara fantasi, det kan vara upphetsande, men det handlar i väldigt stort utsträckning om förnedring. Någon penetrerar och någon blir penetrerad. Så också i porrfilmer med endast skådespelare av manligt kön. Det är ju en fråga om makt. Jag tror att i många fall leder till en väldigt sne syn på sexualiteten och en sne syn på kvinnor. Med det inte sagt att all erotik måste vara dumt. Det skulle kunna vara bra.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-05 20:44:00
Christer H
Jaha.. att bli penetrerad är att bli förnedrad? Låter som dåliga ekon från 70-talets radikalfeminism. I så fall gillar det absoluta flertalet kvinnor att förnedras... Skämt åsido, tror du verkligen själv på detta, Per?? Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2003-02-07 17:09:00
Michael
Jag gillar att penetreras, och jag är en heterosexuell man. Har sex med min tjej genom att hon penetrerar mig analt med dildo. Det är en sann njutning jag rekommenderar killar att pröva på. Det har varken nåt med förnedring eller porr att göra, utan med tillit, njutning och en del rollspel. Själv gillar hon inte anal penetrering, utan det vanliga sättet, vilket är nåt jag självklart respekterar.
Laddar...