|
Inlägg #21: Postat: 2003-01-29 13:08:00
|
|
Anders Bolinder |
Varför är alla vegisar sâ himla bleka och skrala? De pâstâr sig mâ sâ himla mycket bättre. Kan det möjligtvis vara sâ att de lider av undernäring och likt den som är nära att frysa ihjäl alltid klagar pâ att det är sâ varmt - dvs att det förhâller sig tvärt om.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-29 17:19:00
|
|
lissie |
kanske något av det mest enfaldiga jag någonsin läst.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-02-01 00:53:00
|
|
Stella |
Läs Singers Praktisk etik. Då fattar du kanske varför du framstår som en idiot när du rantar om lösryckta bitar av hans filosofi. Singer går ut på att försöka finna en konsekvent etisk linje, och hans mening är att vi borde behandla allt levande med respekt, för så illa som vi behandlar djuren idag så kunde vi lika gärna i konsekvensens namn tillåta de saker du nämner.
För övrigt håller jag med om att det känns inkonsekvent att vara för abort om man är mot att döda djur.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-02-03 15:39:00
|
|
pUs |
Hahaha : Det var en uppfriskande vinkling. Mer sånt. Kom bara ihåg att alla egentligen borde äta kött.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-02-04 11:43:00
|
|
MrHanky |
Vissa älskar att sänka andra som inte har samma politiska åskådning med hjälp av inkonsekvensresonemanget. Dom tycker sig ha kommit på det ultimata argumentet som slår hål på den andres hela livssyn. Resonemanget håller dock sällan för en närmare granskning.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-02-05 10:24:00
|
|
Sara N |
Äta foster?? Snälla du! Att vara vegan är ett ställningstagande mot att ÄTA och KONSUMERA djur och djurprodukter. Du menar att det är dubbelmoral att då vara för abort. Men hur vanligt är det i samband med aborter att man ÄTER fostret?? Jag har aldrig hört talas om det!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-02-09 17:22:00
|
|
REAL |
Såklart ska man få göra abort!
Alla människor har rätt att få bestämma om dom vill ha ett barn eller inte.
Att ett barn födds oönskad är hundra gånger värre än abort.
|
| |