Inlägg #1: Postat: 2003-01-26 14:19:00
|
marko |
Självklart, det är synd om de ekonomiska brottslingarna - precis som mördare, våldtäktsmän och felparkerare har de haft en taskig uppväxt och trasiga leksaker. Det är synd om Gudrun.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-26 14:30:00
|
Daniel |
Empati??? Skall man tycka SYND om Schyman för att hon smitit från skatten? Tror knappast det iq-befriade i det uttalandet behöver påpekas.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-26 15:49:00
|
Danne |
Eller i ditt.
Det _kan_ faktiskt vara så att det som hände inte var med avsikt. Tänk på det. Och då är det inte så konstigt om människor kan känna en viss empati.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-26 17:44:00
|
Daniel |
Snälla, snälla, snälla, läs vad hon har gjort, t.e.x försökt få avdrag för en middag som redan var betald av Vänsterpartiet, och säg att det inte var med mening. Det här sentimentala jävla skitsnacket om empati kan bara bero på att diverse vänstertomtar inte vet vad de skall hitta på som försvar för sin gudinna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-26 18:19:00
|
Danne |
Snälla, snälla, snälla, vänta innan du dömer och ser vad en utredning ger. Det finns knappast någon som försvarar det hon gjort. Däremot finns det de som tar det lite lugnare och väger saker mot varandra. T.ex. så tycker jag det vore konstigt om en person i den ställningen ens tar chansen och gör något sådant här medvetet. Men det är hur som helst så klart inte försvarbart! Det har inte Sandra hävdat heller.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-26 18:39:00
|
Danne |
...och majoriteten av "vänstertomtar" som du så fint grupperar dem, ville dessutom att hon skulle avgå.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-26 19:01:00
|
Danne |
Tråkigt för dig också att partiledaren för det parti jag antar att du sympatiserar med även han är "iq-befriad" med sentimentalt jävla skitsnack:
"Jag känner djupt med Gudrun Schyman. Jag har just beställt en blomsterbukett där jag uttrycker min djupa medkänsla med henne."
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-26 23:03:00
|
Erik Lindgren |
å kan det gå om man är en halvalkoholiserad, stressad partiledare med alldeles för mycket att göra på alldeles för lite tid. Det är smällar man får ta helt enkelt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-27 13:20:00
|
Daniel |
Ja, herregud, alla skattesmitare borde få blombuketter. Stackars människor ...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-27 18:58:00
|
Ramona Danlen Del 1 |
Jag har fyra pärmar med bokstavsordning. Sskatter PPensioner m.m vilket gör det enklare att sätta in rätt papper på rätt plats. Om du som partiledare/företagare är ute och äter, säg att det är en arbetsmiddag eller lunch och du vill ha betalt av företaget eller partiet. Då är det en liten lag som bestämmer hur förfarandet går till. Först och främst
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-27 19:02:00
|
Ramona Danlen Del 2 |
får EJ sprit vara med på notan. Den ska du betala själv som företagare jag vet inte om politiker kanske slipper detdärefter ska det klart och tydligt stå på baksidan av kvittot vilka personer som var med.Detta kvitto sätts fast på ett A4 papper. På detta papper skriver du som betalt sedan anledningen till middagen eller lunchen. Sist men inte minst ska du skriva under med ditt namn.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-27 19:03:00
|
Ramona Danlen |
Därefter går du till den ansvarige/a som ska betala för utgiften och lämnar in kvittot underlaget som sedan är till för själva redovisningen, allt enligt svensk rikes lag.
Nu undrar jag hur kan då Gudrun göra avdrag för hotell-maträkningen på Maxim när vänsterpartiet redan betalt detta?
Hur kan hon missat detta?
I mina ögon NIX
Hon har kört en ful! Nu kommer konsekvenserna!
Inte svårare än så Sandra.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-27 19:03:00
|
Ramona Danlen |
Därefter går du till den ansvarige/a som ska betala för utgiften och lämnar in kvittot underlaget som sedan är till för själva redovisningen, allt enligt svensk rikes lag.
Nu undrar jag hur kan då Gudrun göra avdrag för hotell-maträkningen på Maxim när vänsterpartiet redan betalt detta?
Hur kan hon missat detta?
I mina ögon NIX
Hon har kört en ful! Nu kommer konsekvenserna!
Inte svårare än så Sandra.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-27 22:07:00
|
Anders Blomdahl |
Sandra: Skönt att det finns ngn. med empati o förståelse ... som kan lysa upp mörkret som här råder. Din röst behövs ! :-
|
|