Är du kvinnlig?

Inlägg #1: Postat: 2003-01-26 18:51:00
q
Jag vet, och sen finns det dumma jävla feminister som påstår att kvinnan skulle vara objektet.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-26 23:22:00
hj
Bittra grabbars klubb? Äh, ni får det att låta som om bara killar blir ratade för sitt utseendes skull. Jag vågar påstå att detta är ännu värre för tjejer. En populär kille behöver inte nödvändigtvis vara snygg medan en populär tjej nästan alltid har ett fördelaktigt utseende.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-26 23:36:00
hj
Därmed inte sagt att tjejer har det värre när det gäller "parbildning" som helhet. Tjejer ställer nog alltsomallt tuffare krav på killar än tvärtom?.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-26 23:46:00
Erik Lindgren
Öhh? Jaha, så ni tror inte att det är lika för båda sidor då? En populär tjej behöver inte vara dösexig, det beror ju på på vilket sätt hon är poppis, eller hur? Annars tycker jag Martins inlägg var rätt klockrent, hela feministdebatten är ett stort infekterat sår fullt med skit.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-27 01:05:00
Anna Hahnes
Martin - fel fel fel! Skillnaden mellan sexuella trakasserier och uppvaktning beror på VAD som sägs och HUR det sägs. Punkt!
Inlägg #6: Postat: 2003-01-27 01:16:00
Anna Hahne forts..
Hmm.. exempel: Jag möter en snubbe. Han är varken ful eller snygg. Ganska alldaglig. Han granskar mig ingående, med kåt blick och blanka ögon, och dregglar lite förtjust. Hans kommentar; "Ojojoj vilken skönhet! Dig skulle man vilja knulla i röven!" - Sexuella trakasserier. Detta hände faktiskt förra veckan. Det var vidrigt
Inlägg #7: Postat: 2003-01-27 01:19:00
Anna Hahne
Exempel 2: Jag möter en snubbe som säger jag är söt/vacker/fin, utan dreggel i mungipan eller överdrivet granskande blick av min kropp, eller blanka ögon. Jag tar det som en komplimang.
Inlägg #8: Postat: 2003-01-27 01:20:00
Anna Hahne
Men! Jag förbehåller mig ändå rätten att få bli förbannad över utseendehetsen som råder totalt över den västerländska kulturen idag. -Som kryper under huden på folk och existerar i deras medvetende under en onödigt stor del av dagen, då man kan ägna sig åt vettigare saker än att nypa sitt underhudsfett framför en spegel. Med tanke på det så kan en kommentar på stan få den fyllda bägaren att rinna över. Utseende pratas det ibland FÖR mycket om. Man får nog till slut. Get my point?
Inlägg #9: Postat: 2003-01-27 12:03:00
hj
Svar 4: Vad har Martins inlägg med feminism att göra?
Inlägg #10: Postat: 2003-01-27 19:22:00
q
hj: I vanlig ordning är det "lite värre för kvinnor". Vad vet du om saken? Har du varit kille någon gång? Jävla idiot.
Inlägg #11: Postat: 2003-01-28 09:14:00
hj
Charmtroll där. Läs ordentligt. Jag sa att just utseendeaspekten var värre, men inte "parbildning" som helhet. Nej, jag har inte varit kille. Har du varit tjej?
Inlägg #12: Postat: 2003-01-28 15:43:00
Kalle G
Anna, så du menar på allvar att det inte spelar någon roll VEM som säger något? Att du reagerar på samma sätt om det är en slusk på stan, en snygging på krogen, din halvslemmiga chef eller din partner som säger sig ha lust att "sätta på dig i röven"?
Inlägg #13: Postat: 2003-01-29 22:08:00
L
Är en kvinna som gärna tar emot en komplimang.Om man ser på mig så som kvinnlig så blir jag stolt.
Det är den riktiga feminismen!Och när jag söker en partner så söker jag en manlig man,dvs.En man som är sig själv och står för att vara just..man!
Inlägg #14: Postat: 2003-01-29 23:27:00
q
hj: Okej, jag får väl medge att du faktiskt hade en någorlunda nyanserad bild av saken. Jag råkade bara reagera på just de orden som av en reflex.
Inlägg #15: Postat: 2003-01-31 10:33:00
hj
Dina reflexer är nog en aningen på helspänn! Man kanske ska tänka först innan man kallar folk för jävla idiot. Du kan ju knappast berömma dig själv över att äga en nyanserad bild av hur saker går till.
Inlägg #16: Postat: 2003-01-31 15:25:00
q
Som jag sagt tidigare är jag inte ute efter en nyanserad dialog. Den tiden har passerat. Nu är det samma jävla fula smutskastning som feministerna kör som är linjen. Om jag någon gång råkar säga någonting nyanserat så är det en ren olyckshändelse.
Inlägg #17: Postat: 2003-02-02 21:02:00
elin
martin, vi tjejer förnedras jämt och ständigt för att vi är tjejer och för att vårt utseende är så centralt om vi skall få uppskattning eller inte. snygga tjejer är slampor. det är inte konstigt att vi blir arga när folk säger till oss att vi är vackra.
Inlägg #18: Postat: 2003-02-24 13:54:00
ZM.
Vackra kvinnor är inte slampor.Underhudsfett eller inte.Skönheten finns lika mycket i runda former,om man vågar använda det uttrycket.Förnedring och kvinnoförtyck bör försvinna mycket långt bort.Utseendefixering från konstlad reklam är inte heller något jag förespråkar.
Naturlig kvinnlighet.Skulle det vara en förolämpning att vilja bejaka?
Laddar...