Är du kvinnlig?

Inlägg #1: Postat: 2003-01-24 00:10:00
Anna h
Den traditionellt "kvinnliga" bilden är för övrigt förlegad. Som det ser ut i min generation så hoppas och tror jag att bilden kommer förändras från korta kjolar och klackar till att folk får se ut hur de vill beroende på vad de trivs i. Jag vill inte förpassas in i en könsroll där jag måste klä mig på ett visst sätt för att anses som kvinnlig. Jag vill se mig själv som en individ, istället för att buntas ihop med alla kvinnor och tillhörande utseende-norm.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-24 00:12:00
Anna H
Jag trivs i löst sittande byxor och luvtröja, men min pojkvän tycker jag är sexig ändå.
Idag kan jag lyckligtvis spela fotboll om jag vill, och göra det jag tycker är kul, utan hänsyn till vad som är traditionellt manligt eller kvinnligt.
Jag ser mig själv som individ i första hand, inte ett kön.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-24 00:16:00
Anna H
För övrigt är jag trött på det utseendeexploaterade samhället vi lever i. Jag vill kunna uppmärksammas för långt fler saker än att jag är snygg. Det är nästan så att man blir trött på att höra allt tjat om utseende, när man får det upp till halsen varje dag genom media och TV.
En kommentar på stan bekräftar bara för mig, ..forts...
Inlägg #4: Postat: 2003-01-24 00:17:00
Anna H
forts ...den bilden jag redan har om samhällets utseendehets. Till slut tröttnar man på tjat om utseende och vill ge en rak höger till den första person som vill kommentera ens utseende på stan. Till slut kokar byttan över.
Hursomhelst.
Fram för individualitet! Inte könsroller. Och låt folk va som dom vill.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-28 17:12:00
ponderosa
Håller med dig Anna!
Inlägg #6: Postat: 2003-01-29 16:12:00
hu
De får vara precis som de vill, men man går fortfarande inte fram till en person som man inte tycker är attraktiv. Utseendet spelar roll vid första intrycket. Visst vore det fint om alla kunde resonerar i stil med det här: "Han ser intressant ut, dock lite ful men det är ju insidan som räknas" Men hur ofta händer det???
Inlägg #7: Postat: 2003-02-24 14:33:00
ZM.
Kanske du är lika vacker i joggingdress?Skulle man få säga det eller det vore förolämpande?Kan den naturliga kvinnligheten inte existera om du är individuell?
Och kommer inte riktig skönhet innifrån?Den som ger skimmer i ögonvrårna?Som kan kosta på sig ett och annat leende...på mjuka läppar?
Laddar...