Jämställdhet del II

Inlägg #1: Postat: 2003-01-23 18:16:00
Erik Lindgren
Till skillnad från filmvärlden var denna lika bra som dess föregångare.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-24 16:00:00
Kent Davidsson
Det är ju rent märkligt vad tyst det är i kommentarfälten. Var är nu alla de feminister som känner sig så oerhört missförstådda när de utpekas som, om inte manshaterskor, så åtminstone väldigt enkelspåriga? "Det är vi inte alls, feminism är för jämställdhet", brukar det låta och samtidigt uppmanas man att "läsa på" i samma bok om fiskformationer de själva just läst.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-24 19:29:00
Thomas
Om jag var en seriefigur skulle min pratbubbla vara tom! Du sa allt som jag velat ha sagt genom åren, men aldrig fått ur mig i sin helhet! Härligt att nån tar tag i det här!!!
Inlägg #4: Postat: 2003-01-24 23:49:00
Leif Sjöqvist
M.S gör sig skyldig till konspirationstankens värsta avart. Han letar upp några få exempel för att försöka visa på ett begynnande matriarkat . Vilka är det som mördar,misshandalr och våldtar?Vilka är det som sviker sina barn ? Vilka har makten i samhället ?Vilka är det som sitter på pengarna? M.S pratar strunt .
Inlägg #5: Postat: 2003-01-27 17:52:00
Michael Ståhlberg
Förklaring till "misterogyni".
Stötte på ordet i senaste Atlantic
Monthly Online, i ett återtryck av en artikel om H.L. Mencken från
1946. Misogyni var ett ord som
användes redan då, varför några
Chicago-journalister myntade
den språkliga horrören "misterogyni".
Inlägg #6: Postat: 2003-01-29 15:23:00
Anna H
Jag haller med om att samhallet inte ar jamstallt idag, och att det i vissa fall svanger over och drabbar man. Jattehemskt. Darfor ar det jattebra att sana har artiklar skrivs, och sjalvklart skrivs den battre av en man an av en kvinna. For att uppna jamstalldhet kravs det att vi lyssnar pa varann och att alla bidrar - om ni kampar sa kampar jag vid er sida...
Inlägg #7: Postat: 2003-01-29 22:34:00
jenny
Kvinnor har precis som män olika åsikter. Jag störs otroligt mycket av Ramqvists våldsförhärligande uttalande. Konkret självförsvar kan vara O.K men det handlar det ju inte om i filmen. Har man idéer om att man vill förnedra eller misshandla män är man för förtryck och det är inte feministiskt.
Laddar...