Inlägg #1: Postat: 2003-01-22 18:31:00
|
Thomas L. Aabo |
Dessutom skriver han ju som en kratta. Hans artikel i prostitutionsdebatten var det värsta ordbajseri som inte skulle få godkänt som uppdats i gymnasiet ens.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-23 00:02:00
|
Marcus P |
Vem som helst har rätt att skriva vad för skit som helst på Sourze. Uppriktigt sagt är det många som gör det. Och så var det det där med stenen och glashuset...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-24 00:09:00
|
Stefan |
Ja. För att inte nämna den där roliga komedin om "Lilja" eller vad hon hette. En film som vilken finnig tonåring som helst kunnat ro iland på en eftermiddag. Men det är klart, det gick ju inte så många och såg den på bio heller. Tyder ju på att han inte har fattat ett dugg om t ex prostitution och dess negativa effekter... Du hade säkert gjort det tusen gånger bättre Thomas!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-24 01:05:00
|
Daniel |
Stefan, jag tror inte nån här ens har antytt att LM skulle vara en dålig filmare. Jag t ex beundrar hans filmer, tycker alla tre är bra och "Lilja" var gripande och viktig osv. Men jag och alla oss andra måste väl inte därför per automatik gilla allt han gör, säger eller skriver?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-24 12:17:00
|
Stefan |
Denne Thomas verkar avfärda LM på alla nivåer för att han är känd och därmed kan "vräka ur sig vad skit som helst". Jag tycker inget han "vräkt ur sig" hitills varit vare sig skit eller ordbajseri. Dessutom är han en lysande filmare, och sådana filmer gör man inte utan ett starkt socialt patos!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-24 13:05:00
|
Daniel |
Stefan: Thomas kanske tycker att ALLT LM har gjort är skit även hans filmer. Och det antar jag att han som individ har rätt att tycka?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-24 21:47:00
|
Stefan |
Det har full rätt att tycka, men i ett offentligt sammanhang som det här är man nog skyldig sina medmänniskor lite mer än bara kategoriska uttalanden utan att närmare förklara hur, och på vilket sätt. Och det är nog svårt att göra de filmer LM gjort utan social medvetenhet och insikt om hur människor tänker och fungerar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-24 23:36:00
|
Daniel |
Stefan, jag har inte sett nån nämna att LM skulle sakna social medvetenhet och insikt om människor. Har du?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-26 02:02:00
|
Stefan |
Om man avfärdar det skrivna som "vad skit som helst" ser jag det inte bara som en avfärdan som avsaknad av insikt i det skrivna språket, utan även av innehållet. Om texten berör saker som det sociala eller har något med människor att göra, blir det en avfärdan av just social medvetenhet och insikt om människor, vilket LM tvärtom visar prov på i skrift och genom sina filmer. Eller du kanske ser det annorlunda, och isåfall hur?
|
|