|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-21 09:33:00
|
|
Vivi |
Ja, ibland fattar man ingenting. Jag tror också att vissa sitter kvar i sandlådorna. Kanske är det ett försök att vara rolig, som uppfattas spydigt. Kritik bör vara konstruktiv MVH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-21 09:47:00
|
|
sten |
Jo, det finns några signaturer man känner igen antingen på signaturen eller på vad och hur de skriver. På sätt och vis är det bra att man vet vad botten är
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-21 10:11:00
|
|
Nartin |
Jag vet inte jag - skriver man saker som "ni borde skämmas ögonen ur er allihopa", så får man nog räkna med att få lite spydiga kommentarer. Pekar man med hela handen och ongör sig över att andra skribenter oroar sig för "det ena och det andra irrelevanta problemet i dagens samhälle. ", ja, då BÖR man kunna ta lite stryk och lagom doser ironi själv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-21 10:15:00
|
|
pelle |
fantastisk text! Bland det bästa jag någonsin läst, alla kategorier.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-21 10:15:00
|
|
Ringo |
Hej Mattias.
Försök att lugna ned dig lite. Bara lite. Dina osakliga ondgörelser över folk som inte håller med, och din vilja att forma vad och hur de skriver gränsar till hets mot folkgrupp. Sedan är det rätt många syftningsfel i din text också. Men det kommer det säkert andra spydiga kommentarer om.
Simma lugnt din gamla Malmö-trålare.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-21 10:18:00
|
|
pUs |
Du får nog leva med ett brett spektrum av kommentarer om du vill fortsätta skriva artiklar. Ömsom vin, ömsom vatten. Ett tips är ju annars att höja nivån en smula om du vill få en annan typ av svar - jag vet inte vad du brukar skriva annars, men det enda du sa i den här artikeln var ju att en del kommentarer är onödigt syrliga, vilket inte känns som en nyhet. Höll alla med dig skulle du knappast gnälla.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-21 10:40:00
|
|
Anna Li |
Är detta samma person som tyckte andra skulle skämmas för att de "sitter här och beklagar er över det ena och det andra irrelevanta "problemet" i dagens samhälle"? Och nu beklagar han sig själv över det relevanta verkliga problemet; kommentarer på sourze?
Det är svårt att inte skriva något som dryper av ironi då.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-21 10:45:00
|
|
kee |
jag tror inte det är folk på psykhem som sitter och skriver elaka kommentarer. de har väl annat att oroa sig för. snarare vanliga fega människor som gillar att vara anonymt jävliga.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-21 11:02:00
|
|
Jan Albergh |
jag fastnade för den här formuleringen i texten: "Nu är jag tvärsäker på att kommentarerna kommer flöda som urin i pissoaren spydiga som medhållande ".
Det verkar som om M Grenhall uppfatttar alla icke "medhållande" kommentarer som spydiga. Då har vi inte så mycket kvar att diskutera. Nästa vecka får vi nog se en artikel som gnäller på folk som sätter för låga betyg på hans artiklar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-21 12:39:00
|
|
Edvin Gnagare |
Ja du... mycket tjöt men liten verkstad, om jag får säga det själv. Håller väl med om att vissa verkar vara ute mest för att trycka ut andras texter med sina egna än mer snedvridna kommentarer, men dom måste väl ändå få göra det om det är vad dom vill. Vi är väl alla ett gäng med ordbajsare. Bildade ordbajsare.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-21 13:09:00
|
|
Stig |
Varför skriver du Mattias om du inte tål att någon som läser dina texter tycker annorlunda än du ? Sen om de kritiserar i sak eller ironiserar är väl deras sak. Verkar modell gamla Sovjet där man talade om vad folk fick skriva och säga.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-21 13:59:00
|
|
Mattias Grenhall |
Mina små älsklingar! Jag älskar er! Ni är så härligt lätta att förstå, ni anar inte.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-21 14:48:00
|
|
Hanna Holgersson |
Det är ju innehållet och budskapet i varje artikel som skall debatteras och inte något annat anser jag.
Sen kan ju en förklaring till din synpunkt vara att de som vräker ur sig orelevanta elakheter helt enkelt har missat innehållet i en artikel och kanske känner sig manade just därför.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-21 15:02:00
|
|
Mike |
Du e för go Mattias. Först gnäller du på spydiga kommentarer och sen häver du ur dig en massa spydigheter själv. Självkritik verkar inte vara din starka sida.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-01-21 17:06:00
|
|
Tussefar |
Jag håller med dig Matthias, fullständigt..
Det finns två sorters skrivare, dom som skriver och står för det..som dig, med profil, kanske en bild, ja..helt enkelt ett ansikte.
Ett publicistiskt offentligt ansikte.
Du har gjort ditt val och du står för det.
Den andre skrivaren är dömmaren, kritikern, den anonyme..skyddade skarprättaren. Dom som kommentar..som jag t,ex.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-01-21 17:07:00
|
|
tussefar |
Hade jag varit som dig..hade jag gjort en samling av alla kommentarer..just för att visa vad som sägs om vad..i det som skrivs
Kep it up!!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-01-21 17:09:00
|
|
tussefar |
..sen kunde du ta varannat ord från dom som kommentar, från deras text i kommentaren och göra en kavalkad av surr..det skulle vara en god idè..eller?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-01-21 17:57:00
|
|
Tornado Lizzy |
Visst öppnar en sån här möjlighet att kommentera folks texter anonymt alla möjlia osakliga påhopp av folk som får maktkickar av att trycka ner andra. Men man kan ju trösta känsliga själar med att nivån på kommentarerna säger mer om den som skrivit dem än om texten. Sen får man tåla litet kritik också, annars kan man ansluta sig till en klubb för inbördes beundran.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-01-21 18:09:00
|
|
Erik Lindgren |
Konstigt...varför känner jag mig så himla träffad? Har han skjutit bredvid målet månne?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-01-21 19:21:00
|
|
Mattias Grenhall |
Ojoj... 38 kommentarer på 10 timmar. Fantastiskt!! Nu är det så att jag vill förklara för er anledningarna till artikeln/insändarna. Det är väl i grund och botten så att jag avskyr folk som är "tuffa" anonymt. Vilken åsna som helst kan vara det. Varför inte stå för era åsikter istället. Då respekterar iaf jag er mycket mer.
|
| |