Kvinnoideal som skapar ångest

Inlägg #1: Postat: 2003-01-16 14:46:00
Nartin
Enligt vems normer ser dessa människor bra ut? dina? tidningarnas? andra killars? andra tjejers?
Its all in the eye of the beholder. Jag kanske tycker att tjejer som väger 150 kilo är det bästa som finns. Skall jag bli irriterad på dem om de klagar över sin vikt?
Inlägg #2: Postat: 2003-01-16 16:33:00
Erik Lindgren
Tack för petigheten, kära du. Jag menade de som de flesta andra, både killar och tjejer, ser som vackra, snygga eller söta.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-16 16:56:00
Nartin
Du har alltså gått i utseendefixeringsfällan du också? Det som du uppfattar som snyggt hos personen du möter är kanske en horrör i hennes ögon. Så om du testar lite empati för personen du möter, behöver du inte bli "irriterad" - ge komplimanger istället, det kan ju stärka självkänslan!
Inlägg #4: Postat: 2003-01-16 17:13:00
Nartin
Sorry Erik - Jag felciterade dig. Du sa aldrig "irriterad". Men mitt argument kan jag stå för ändå.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-18 02:56:00
Erik Lindgren
Vad jag tänkte på när jag skrev kommentaren var en situation jag upplevde i skolan för ett tag sedan. En bekant som ur alla synvinklar inte är en särskilt lyckad person sitter och degar i korridoren. Fram stiger den förtjusande vackra flickan han är kär i. Hon börjar prata, och plötsligt slipper det ur henne hur jävla avis hon är på den där skitsnygga tjejen på en uppvisning de nyss sett. forts
Inlägg #6: Postat: 2003-01-18 03:00:00
Erik Lindgren
Hon uttrycker en önskan att hon också var sådär läcker. Jag tjuvlyssnade och kan inte säga att det jag hörde gjorde mig direkt glad. Min fråga blir alltså: Vad tänker den här, på alla sätt, oattraktive killen när han hör detta ur hennes mun? Vad känner han?
Laddar...